skip to Main Content

طرح سنجش از نو آموزان از ۱۶ خرداد در جزیره کیش آغاز می شود

رییس اداره آموزش و پرورش کیش از آغاز طرح سنجش نو آموزان ورودی به پایه اول دبستان از ۱۶ خرداد تا ۱۰ تیرماه در جزیره کیش خبرداد.

81631997-6494177

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا، برنامه سنجش جهت غربالگری جسمی وذهنی نوآموزان آماده ورود به دبستان مصوبه هیات وزیران واساسنامه سازمان آموزش وپرورش هر ساله در کشور اجرا می شود.

هدف اصلی از اجرای این برنامه ، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور گواهی سلامت برای این کودکان است.

هانی معلمی در این زمینه به ایرنا گفت : در این طرح نو آموزان برای ورود به کلاس اول در کیش از نظر سلامت جسمانی، روانی، بینایی، شنوایی و اختلالات گفتاری ، قد ، وزن و سلامت دندان مورد سنجش قرار گیرند .

وی افزود : طرح سنجش از نو آموزان در دبستان مولوی کیش از روز شنبه ۱۶ خرداد ماه آغاز می شود و والدین می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ به این مرکز مراجعه کنند .

معلمی اضافه کرد : امسال و به منظور رعایت حرمت والدین و پرهیز از اتلاف وقت ، نوبت دهی به صورت سیستمی را در دستور کار قرار دادیم که والدین می توانند پس از اخذ معرفی نامه به پایگاه سنجش تعیین شده مراجعه کنند .

معلمی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مدیران مدارس و پایگاه سنجش صورت گرفته است افزود : روزانه و براساس سیستم طراحی شده ۲۶ نوآموز در این مراکز مورد سنجش قرار می گیرند .

وی در مورد کسانی که ازاین طرح جامانده اند نیز گفت : کسانی که به هر دلیلی موفق به سنجش نو آموزان خود نشده اند در یک مرحله دیگر که پس از اجرا مرحله اول اعلام خواهد شد می توانند در این طرح شرکت کنند اما از آنجا که می خواهیم در بحش توزیع جمعیت در کلاس های دچار مشکل نشویم بهتر است والدین برنامه ریزی های لازم را برای سنجش نو آموزان خود در این بازه زمانی انجام دهند .

شش هزار دانش آموز در مقاطع مختلف درجزیره کیش تحصیل می کنند .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top