skip to Main Content

فرهنگ مطالعه باید از سنین کودکی نهادینه شود

بخشدار جناح گفت: فرهنگ مطالعه باید از سنین کودکی نهادینه شود.

خبرگزاری فارس: فرهنگ مطالعه باید از سنین کودکی نهادینه شود

به گزارش بادگیر، صلاح‌الدین رفیع‌زاد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش جناح در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از سنین کودکی تأکید کرد و اظهار داشت: ذهن و فکر کودکان از اوایل کودکی و نوجوانی می‌تواند آموزه‌های زیادی را جذب کند.

وی، توجه به بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم از دوران کودکی کودکانمان را با کتاب مأنوس کنیم در آینده هزینه‌های کمتری جهت آشتی دادن آنان با کتابخانه‌ها پرداخت خواهیم کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش جناح در خصوص ویژگی منطقه جناح، عنوان کرد: این منطقه با ذخایر ارزشمند فرهنگی و نویسندگان نامدار جزو مناطقی است که کتاب و کتابخانه از جمله مطالبات آنها محسوب می‌شود، بنابراین باید در این راستا گام‌های متناسب برداشته شود.

بخشدار جناح با بیان اینکه روستاهای پرجمعیت بخش جناح قابلیت خوبی برای راه‌اندازی کتابخانه دارند، بنابراین باید از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده کرد، متذکر شد: همانگونه که خیران در موضوعات توسعه بخش جناح همواره پیش قدم بوده‌اند در این زمینه نیز مشارکت خواهند کرد.

رفیع‌زاد در پایان وجود بزرگترین کتابخانه خیریه در بخش جناح را نشانگر اهتمام خیران به موضوعات فرهنگی دانست و یادآور شد: کتابخانه مرحوم شرفا شرفایی یکی از نمونه‌های موفق حضور خیران در عرصه مطالعه است و از مشارکت خیران شهرستان جهت حضور در این عرصه دعوت به عمل می‌آید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top