skip to Main Content

‌پارسیان قابلیت تبدیل ‌به قطب موسیقی سنتی ‌کشور را دارد‌

رئیس اداره ارشاد پارسیان با اشاره به فعالیت اساتید سازهای سنتی در این شهرستان گفت: این قابلیت‌ها ‌می‌تواند پارسیان را به قطب موسیقی سنتی در استان و جنوب کشور تبدیل کند.
IMG_1725

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، نخستین کنسرت و همایش موسیقی سنتی پارسیان با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی شهرستان و کارشناسان سازهای سنتی در پارسیان برگزار شد.

محمود اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان شب گذشته در این مراسم گفت: برگزاری همایش‌های موسیقی سنتی توانایی موسیقیایی شهرستان را نشان خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: موسیقی سنتی موسیقی عرفان و اندیشه است و اشعار شاعران بزرگ و اسطوره‌ای کشور از قبیل حافظ، سعدی، مولانا و … بر غنای این نوع و سبک از موسیقی اضافه می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی سازهای سنتی این توانایی را به علاقمندان به هنر موسیقی در شهرستان می‌دهد تا هر چه بیشتر موسیقی سنتی را فرا بگیرند.

اسدی در ادامه گفت: تقریبا تمامی اساتید سازهای سنتی در شهرستان وجود دارند و این قابلیت‌ها در کنار وجود ده‌ها کارآموز می‌تواند این شهرستان را به قطب موسیقی سنتی در استان و جنوب کشور تبدیل کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی پارسیان ابراز امیدواری کرد: این قبیل همایش‌ها و نشست‌های موسیقیایی با توجه به استقبال خوب مردم و حمایت از سوی هنرمندان می‌تواند در ادامه نیز ادامه داشته باشد.

یادآور می‌شود کنسرت و همایش موسیقی سنتی پارسیان به مدت سه شب در مجتمع فرهنگی هنری کوثر پارسیان ادامه خواهد داشت.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top