skip to Main Content

۱۹۰۰ هکتار در بستک زیرکشت نخل است

مدیر جهاد کشاورزی بستک گفت: سطح زیرکشت نخل در این شهرستان برابر با هزار و ۹۰۰ هکتار است.
خبرگزاری فارس: 1900 هکتار در بستک زیرکشت نخل است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شهرام کریم‌زادگان ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به سفر جمعی از خبرنگاران به این شهرستان، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در یک سفر یک روزه با توانمندی‌های بخش کشاورزی بستک آشنا شدند.

وی ادامه داد: معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی، انعکاس مشکلات بهره‌برداران، معرفی کشاورزان نمونه به جامعه از مهمترین اهداف سفر اصحاب رسانه به بستک بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ کار و تلاش و به خصوص معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی دارند، خاطرنشان کرد: بستک دارای ۹۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولید دو میلیون قطعه جوجه در هر دوره به عنوان قطب تولید گوشت سفید در استان معرفی شده است.

کریم‌زادگان اضافه کرد: تولید محصولات خارج از فصل ازجمله شمام، هندوانه و طالبی از دیگر محصولاتی است که با کیفیت مناسب در بستک تولید می‌شود. سطح زیرکشت انواع خرما در بستک یک هزار و ۹۰۰ هکتار است و بهترین خرما در این منطقه تولید می‌شود ولی به دلیل عدم صنایع بسته‌بندی مناسب بازار خوبی ندارد.

کریم‌زادگان ادامه داد: خبرنگاران با حضور در روستاها ازجمله هرنگ و دهنگ از نزدیک با مشکلات کشاورزان، دامداران و مرغداران آشنا شدند.

وی کمبود آب، عدم ثبات بازار فروش محصولات کشاورزی و کمبود علوفه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بستک برشمرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه در ادامه بازدید‌های خود از صنایع فرآوری کنجد هرنگ، کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی زکا، مجتمع گلخانه‌ای در حال احداث، کارخانه تولید خوراک دام و طیور سپید بستک دیدن کردند.

کریم‌زادگان در انتها اظهار امیدواری کرد با انعکاس مشکلات کشاورزان بستک و رفع آنها در آینده شاهد ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی بیشتر در این منطقه باشیم.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top