skip to Main Content

جانباز: موضوع تامین آب بستک از طریق آب‌ شیرین‌کن در دستور کار قرار می‌دهیم

موضوع تامین آب بستک از طریق آب‌ شیرین‌کن در دستور کار قرار می‌دهیم

خبرگزاری فارس: 540 شهر در ‌معرض تنش آبی قرار دارند/راهکار وزارت نیرو برای گذر از تابستانی بدون چالش

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حمیدرضا جانباز صبح امروز در سفر یک روزه خود به غرب هرمزگان طی نشستی با حضور جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی، امام جمعه و اعضاء شورای شهر بستک، وضعیت تامین آب این شهرستان را بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه، مسئله آب شهرستان بستک همواره یکی از دغدغه‌های وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: گرچه با توجه به آسیب تاسیسات آب این شهر در نتیجه زلزله اخیر با برخی چالش‌های کمبود آب مواجه بوده و میزان تولید و مصرف آب برابر است اما با این وجود نگران بحران آب در این منطقه نیستیم چرا که مردم این شهر همواره مساعدت و همراهی لازم را در مصرف بهینه آب داشته اند.

جانباز ضمن قدردانی از همراهی مردم شهر بستک، تاکید کرد: برای گذر از تابستانی بدون چالش در این منطقه، به دنبال افزایش ظرفیت خط انتقال و خرید و اجاره چاه‌های آب و استحصال منابع موجود در این شهر هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: همچنین مدیران و مسئولان آب استان نیز باید به صورت جدی‌تر و با توجه به پیشگامی هرمزگان در استفاده از تکنولوژی شیرین‌سازی آب دریا، موضوع تامین آب بستک از طریق آب‌ شیرین‌کن را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: انتقال آب از خط محرم به جناح به طول ۲۵ کیلومتر و انتقال آب از آب‌ شیرین‌کن چارک به بستک از دیگر طرح‌های در حال اجرا برای افزایش ظرفیت خط انتقال آب بستک است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top