skip to Main Content

بخش های فرهنگی بجای تعامل به دنبال هم افزایی صادقانه برای توسعه فرهنگی باشند

امام جمعه کیش تاکید کرد : بخش های فرهنگی بجای تعامل به دنبال هم افزایی صادقانه برای توسعه فرهنگی باشند که اگر در این حوزه عاقلانه تقسیم کار شود ماموریتی که انقلاب بر عهده ما گذارده به درستی انجام خواهد شد.

علیدادی ۸۴۲۹۷

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ‘حسن علیدادی’ یکشنبه در جلسه پایانی دوازدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشورانجام امور فرهنگی را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود : فرهنگ به انسانیت مربوط می شود و بالاترین جایگاه را درمیان موضوعات دارد .

وی با یاد آوری اهمیت فرهنگ اظهار داشت : ۴۰۰ تعریف برای فرهنگ ذکر شده است ، فرهنگ یعنی عقاید ، ارزش ها ، هدف ها ، تمایلات و کردارها است که هر انسانی با آن زندگی می کند ، این مقوله آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه فرموده اند فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راه آن فدا کنم .

امام جمعه کیش گفت : در سطح کشور تصمیمات زیادی در این حوزه گرفته و برنامه های متنوعی اجرا و برگزار می شود ، اما مهم این است که برنامه فرهنگی باید منتج به نتیجه و خروجی و حرف نویی برای گفتن داشته باشد .

حجت الاسلام علیدادی به تلاش های انجام شده در کشور برای ایجاد یک دولت و نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ظرفیت های زیادی برای تحقق واقعی دولت و جامعه اسلامی در کشورموجود است که به درستی از آنها بهره نگرفته ایم .

نماینده ولی فقیه در کیش با بیان اینکه بخشی از کارهای فرهنگی بر عهده دولت است افزود : بخش دیگری از این امور بر عهده سازمان ها و نهادهای فرهنگی و بخشی هم بر عهده ائمه جماعات است ، اینکه فکر کنیم هر بخشی کار خود را انجام دهد و به بخش دیگر کاری نداشته باشد به طور یقین اثر گذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد : انجام کا رفرهنگی نیاز به همدلی و اتحادی از جنس حوزه و دانشگاه دارد و اگر در این حوزه عاقلانه تقسیم کار شود و منصفانه و منطقی حرکت کنیم ماموریتی که انقلاب بر عهده ما گذارده است به درستی انجام خواهد شد .

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه خیلی از انرژی ها و ظرفیت های کشور خرج بگو مگو های بی حاصل می شود و انرژی های مثبت را خنثی می کند اظهار داشت : تعامل میان بخش های فرهنگی خوب اما ناکافی است و بخشهای مختلف فرهنگی باید بجای تعامل و مدارا با یکدیگر ، به دنبال هم افزایی و همکاری صادقانه در جهت توسعه فرهنگی کشور باشند.

دوازدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره کیش با حضور حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشو در مرکز همایش های بین المللی کیش یکشنبه شب کار خود پایان داد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top