skip to Main Content

مناطق آزاد پس از رسیدن به خلاقیت ، شکوفایی و تولید در مسیر صادرات قرار گیرند

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد : این مناطق باید در گام نخست به خلاقیت ، شکوفایی و تولید فرهنگی در درون خود برسند و سپس در مسیر صادرات قرار بگیرند.

81577353-6398407

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد علی زم امروزیکشنبه درحاشیه برنامه پایانی دوازدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور به میزبانی جزیره کیش در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ایرنا در مورد توسعه صادرات فرهنگی از مناطق آزاد اظهار داشت : معتقدم فرهنگ باید در این مناطق احترام و جایگاه پیدا کند به تولید برسد و سپس از سرریز آن ، در مسیر صادرات استفاده شود در غیر اینصورت به صادرات کاذب یا ترانزیت تبدیل خواهند شد .

وی اظهار داشت : معتقد نیستم مناطق آزاد ترانزیت صادرات فرهنگی شوند بلکه باید در گام نخست این مناطق به شکوفایی و خلاقیت برسند و سپس در مسیر صادرات قرار گیرند .

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مورد تدوین نظام نامه فرهنگی و اینکه در چه مرحله ای از کار قرار دارد به ایرنا گفت : ما به یک منشور فرهنگی اجتماعی با ۱۳۰ ماده رسیده ایم که تمام مواد آن مستظهر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است یعنی ۳۳۰ محور از فرمایشات ، آرزوها و مطالبات ایشان پشتوانه این ۱۳۰ ماده شده است که معظم له تاکید داشتند که این محورها در کشور مورد توجه قرار گیرد .

وی اظهار داشت : تلاش کردیم این محورها ابتدا در مناطق آزاد به عنوان الگو در دستور کار قرار گیرد و سپس در سایر مناطق کشور به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام زم گفت : این نظام نامه در دستور کار شورایعالی مناطق آزاد قرار گرفته و در جلساتی که به زودی برگزار خواهد شد تصویب و قانونی خواهد شد و به عنوان یک مطالبه قانونی نظام از مناطق آزاد خواهد بود.

دوازدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در روزهای جمعه و شنبه به برگزاری کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف گردشگری ، فرهنگی و آموزشی ، هنری و…اختصاص داشت که با برگزاری نشست جمع بندی بعدازظهر امروز به کار خود پایان داد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top