skip to Main Content

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خبر داد: احداث آب‌شیرین‌کن‌ برای تامین آب ۷ روستا در بستک


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از احداث آب‌شیرین‌کن برای تامین آب شرب ۷ روستا در شهرستان بستک خبر داد.

023

به گزارش بادگیر و به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهندس عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشستی خبری در همین راستا اظهار داشت: این آبشیرینکن با تولید ۲۵۰ مترکعب آب در شبانه روز مشکل کم آبی هفت روستای این شهرستان را رفع می‌کند.

وی ادامه داد: روستای ایلود با جمعیتی بالغ بر هزار و ۴۷۶، بامستان ۱۳۹، دهتل دو هزار و ۷۱، چاه‌دزدان ۸۷۱، سید احمدی ۱۹۸، کنجی ۶۳۵ و برکه لاری ۸۹۱ نفر هفت روستایی هستند که با راه‌اندازی این آبشیرنکن از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

حمزه پور در خصوص آغاز عملیات ساخت این پروژه بیان کرد: در تلاش هستیم با اتمام مرحله مناقصه و جذب سرمایه گذار در سال جاری ساخت این آبشیرینکن آغاز و در مدت زمان کوتاهی آماده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نحوه دریافت آب شرب این روستاها به صورت آب پخش هست که بر اساس این شیوه هر خانواده به میزان تعیین شده که به بابت هر فرد ۲۰ لیتر در شبانه روز است آب شرب دریافت می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در خصوص نحوه توزیع آب به صورت آب پخش و تنها مضرب شرب آن تصریح کرد: این روستا از طریق شبکه آب براشت آب دریافت می‌کند اما به دلیل استاندارد نبودن و شور شدن برای آشامیدن مناسب نیست.

حمزه‌پور در پایان یادآور شد: تمامی روستاها باید با توجه به نیاز مصرفی آب را دریافت و مورد استفاده قرار دهند همچنین نباید از آب تولید شده برای شرب در مصارف خانگی و کشاورزی استفاده شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top