skip to Main Content

ورود بیش از ۲۱۵ هزار گردشگر به کیش و ثبت ۵۸۳ هزارنفر اقامت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ثبت ۵۸۳ هزار نفر اقامت و ورود بیش از ۲۱۵ هزار گردشگر نوروزی به کیش در بازه زمانی ۲۵ اسفند۹۳ تا ۱۵ فروردین ماه امسال خبر داد.

81562632-6372941

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش ، علی اصغرمونسان در آخرین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش افزود: با تلاش هماهنگ بخش های مختلف، میزان ورود گردشگران نوروزی به کیش با ۱۰ درصد افزایش به ۲۱۵ هزار نفر رسید.

به گفته وی، از این میزان ۱۲۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز هوایی و ۹۳ هزار گردشگر نیز از مسیر دریایی وارد جزیره کیش شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جزیره کیش مانند دیگر شهرهای کشور در مسیر گذر نیست گفت: تمام ورودی ها به کیش مربوط به گردشگران بوده و آمارهای کیش نسبت به دیگر شهرهای گردشگرپذیر کشور دقیق تر است.

وی تصریح کرد : افزایش آمار ورود گردشگران به جزیره کیش برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده و تنها نقطه ای در کشور است که بر خلاف دیگر نقاط با افزایش ورود گردشگر مواجه شده است.

مونسان در مورد تعداد ورود خودرو به جزیره کیش نیز گفت: میزان ورود خودرو در مدت برگزاری جشنواره نوروزی کیش با ۱۵ درصد افزایش به بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ خودرو رسیده است که نشان دهنده رونق گردشگری دریایی در جزیره کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به آمار پروازهای ورودی به جزیره کیش اشاره کرد و گفت: پروازهای ورودی در ایام تعطیلات نوروزی با ۱۱ درصد افزایش به ۹۳۵ پرواز رسید که این پروازها شامل ۱۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیز می شود.

مونسان با بیان این که فرودگاه مشهد و کیش بالاترین آمار پروازی در کشور در تعطیلات نوروزی را به خود اختصاص داده اند گفت: فرودگاه کیش در مقایسه با فرودگاه کلان شهر مشهد با به حداقل رساندن تاخیرهای پروازی و نارضایتی مسافران عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.

وی به اقدامات مناسب انجام شده در خصوص کنترل قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در کنترل قیمت بلیت ها انجام شد و با همکاری کیش ایر و چند شرکت هواپیمایی دیگر بسیاری از گردشگران توانستند با خرید بلیت به قیمت مصوب به جزیره کیش سفر کنند.

مونسان با استناد به نظر سنجی های انجام شده از گردشگران نوروزی گفت: رضایت ۳۵ درصدی گردشگران از ایجاد تسهیلات برای خرید آسان و با قیمت مصوب نشان دهنده موفقیت اقدامات انجام شده در این خصوص است.

وی افزود: تنها ۱۴ درصد گردشگران شرکت کننده در این نظرسنجی بلیت های سفر به کیش در ایام نوروز را با قیمت بالاتر از قیمت مصوب خریداری کرده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به استقرار تیم های اطلاع رسانی در مبادی ورودی و مکان های پرتردد در ایام نوروز و فعالیت سامانه پیامکی اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده ۵۷ درصد از مراجعات مردمی به ستاد تهسیلات سفرهای نوروزی برای کسب اطلاعات در خصوص آدرس و تلفن و ۷۶ درصد برای کسب اطلاعات درباره برنامه های نوروزی کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین فعالیت ناظرین گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نقاط مختلف جزیره را در افزایش رضایتمندی گردشگران بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بیش از ۷۵۰ مورد نظارت و ارزیابی در مراکز مختلف گردشگری مانند مراکز اقامتی و رستوران ها توسط تیم ناظرین گردشگری انجام شده است.

گفتنی است :بر اساس اعلام ستاد تسهیلات نوروزی در ایام جشنواره نوروزی در سال ۹۳ ، حدود ۲۰۳ هزار گردشگر از مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره کیش شدند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top