skip to Main Content

کاهش ۶ درصدی تصادفات در نوروز و تدابیر ویژه روز طبیعت

در طول تعطیلات نوروزی ۱۴۸ تصادف در جاده های استان هرمزگان رخ داده است و تعداد تصادفات منجر به فوت ۲۰ درصد کاهش و تصادفات جرحی در جاده های استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

49222

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایسنا، تصادفات جاده ای در هرمزگان از آغاز اجرای طرح ترافیکی ویژه نوروز تاکنون، نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راه هرمزگان در گفت و گو با ایسنا افزود: در این مدت ۱۴۸ تصادف در جاده های استان رخ داد و تعداد  تصادفات منجر به فوت ۲۰ درصد کاهش و تصادفات جرحی در جاده های استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ مجید زاده اظهار کرد: سرعت غیرمجاز ، خستگی و خواب آلودگی  و توجه نکردن به جلو از مهمترین علت تصادفات در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو توقیف و ۵۰ هزار برگ جریمه صادر شده است.

مرگ مادر خانواده در حادثه تلخ رانندگی

فرمانده پلیس راه هرمزگان از برخورد دو دستگاه خودرو در محور بندرعباس به حاجی آباد که منجر به کشته و زخمی شدن ۳ تن شد، خبرداد.

سرهنگ مجیدزاده ادامه داد: در روز ۱۰ فروردین برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف در محور بندرعباس- حاجی آباد به وقوع پیوست که بلافاصله مأموران به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل طی بررسی های به عمل آمده و گفته های شهود، مشخص شد لحظاتی قبل یک دستگاه پژو ۴۰۵ با راننده و ۴ سرنشین در این محور در حال تردد بودند که ناگهان یک دستگاه پژو پارس با سرعت به این خودرو برخورد کرد و منجر به واژگونی ۴۰۵ شد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه سرنشینان پژو ۴۰۵ از اعضای یک خانواده و مسافر نیز بودند، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه دلخراش مادر خانواده به دلیل شدت جراحت وارده در صحنه تصادف جان باخت و ۲ سرنشین دیگر که مصدوم شده بودند با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال شدند.

فرمانده پلیس راه هرمزگان در توصیه خود به رانندگان به ویژه مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به آن از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند و شیرینی سفر و تعطیلات نوروز را با یک بی دقتی به کام خود تلخ نکنند.

اتخاذ تدابیر ویژه در روز طبیعت

مجدیزاده همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه در روز ۱۳ فروردین خبرداد و اضافه کرد: رفت و آمد خودروهای سنگین  از امروز  به مدت ۴۸ ساعت در جاده های هرمزگان ممنوع می شود.

فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به اینکه روز۱۳ فروردین نیزتردد موتورسیکلت ها درجاده ها ممنوع است، بیان کرد: حمل مسافر در وانت بارها ممنوع و ظرفیت مجاز هر خودرو ۵ نفر است .

وی در پایان اعلام کرد: ۱۲۰ گروه محسوس و نامحسوس  و بیش از ۵۰۰ نیروی پلیس راه در ۲۰ ایستگاه ثابت در جاده های استان بر رفت و آمد خودروها نظارت می کنند.

طرح ترافیکی ویژه نوروز از ۲۵ اسفند در هرمزگان آغازشده است  و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top