skip to Main Content

عمل لیزر شبکیه چشم نوزادان نارس

برای نخستین بار در استان هرمزگان عمل لیزر شبکیه چشم نوزادان نارس در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شریعتی بندرعباس توسط یک پزشک بستکی انجام شد .

81553677-6357316به گزارش خبرگزاری بادگیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر مسعود صالحی پور که این عمل جراحی را برای نخستین بار در هرمزگان انجام داده، گفت: در نوزادان نارس در برخی از موارد عروق شبکیه تشکیل نمی شود یا عروق نابجا تشکیل می گردد ، که این مشکل با تحت کشش قرار گرفتن شبکیه منجر به خونریزی و کوری چشم می شود .

این جراح و متخصص چشم بیان داشت: یک نوزاد نارس ۲۹ – ۳۰ هفته ای با وزن تقریبی ۹۰۰ گرم با مشکل عروق شبکیه مواجه بود که با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در بیمارستان شریعتی بندرعباس ، تحت انجام عمل جراحی لیزر شبکیه قرار گرفت .

دکتر صالحی پور تصریح کرد: این نوزاد هم اکنون در بخش NICU بیمارستان شریعتی بندرعباس با حال عمومی خوب و رو به بهبود تحت نظر است .

این جراح چشم خاطرنشان کرد: در گذشته این موارد جهت درمان به بیمارستانهای تهران و شیراز اعزام می شدند که با فراهم شدن امکانات پیشرفته در بیمارستان شریعتی بندرعباس دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از استان نیست.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top