skip to Main Content

لزوم همکاری دهیاریها در مدیریت پسماند روستاها

دهیاریها زمینه مشارکت عمومی در مدیریت پسماند فراهم کنند

نقیبی بخشدار مرکزی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، سید علی ذاکر نقیبی بخشدار مرکزی پارسیان صبح امروز در جلسه شورای بهداشت بخش مرکزی بر لزوم همکاری دهیاریها در مدیریت پسماند روستاها تأکید کرد.

وی افزود: یکی از وظایف دهیاریها مراقبت بهداشتی روستاها است لذا توجه به روشهای اصولی دفع زباله و دور نگهداشتن آن از روستا به عنوان یکی از عوامل ایجاد سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد.

بخشدار مرکزی پارسیان در ادامه گفت: دهیاریها باید نسبت به غربالگری سالکنین روستا دقت کنند و با شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به دریافت سهمیه واکسن برای پشگیری از بیماریهای واگیر همکاری مستمر داشته باشند.

نقیبی توجه به شاخص های سلامت را یکی از اهداف نظام سلامت دولت دانست و خاطر نشان کرد: دولت با طرح تحول نظام سلامت گام مهمی در توسعه شاخص های سلامت در کشور برداشته است و دهیاریها باید مزیتهای این طرح را برای مردم بازگو کنند.

رئیس شورای سلامت بخش مرکزی پارسیان، پایان سال را بهترین فرصت برای نظافت عمومی روستا عنوان و تأکید کرد: دهیاریها با اطلاع رسانی به مردم زمینه مشارکت آنان را در پاکسازی محیط روستا فراهم کنند تا این نوع مشارکت به یک فرهنگ تبدیل شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top