skip to Main Content

حمایت از هنر امروز در حد یک شعار تکراری و بی ارزش نزول پیدا کرده

عبدالحمید حیاتی، شاعر، نویسنده و کارگردان پارسیانی که دو دهه در رشته تئاتر و چند سالی است در رشته فیلم سازی فعالیت می کند.

حیاتی ۱ایشان هم اکنون دانشجوی رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنر انقلاب تهران است. نویسنده و کارگردان اولین نمایش خیابانی پارسیان و اولین فیلم بلند سینمایی پارسیانی، زمستان امسال کتاب شعرش با نام ورق پاره های دل را منتشر کرد. پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر گفتگوی با ایشان را منتشر می کند.

هنرمند پارسیانی با این جمله که دیگر هنر نزد ایرانیان نیست سخن را آغاز کرد و در ادامه گفت: ما به شعار اکتفا کرده ایم.

وی با گلایه از عدم حمایت از فعالیتهای هنری گفت: حمایت از هنر امروز در حد یک شعار تکراری و بی ارزش نزول پیدا کرده.

وی افزود: امروز تنها حمایتی که از هنرمندان می شود چند کلمه دل خوش کن ” واقعا زحمت می کشید ” است. کارگردان پارسیانی خاطر نشان کرد: مردم دوست دارند فیلم یا نمایش شما را ببینند ولی حاضر نیستند برای دیدنش هزینه ای پرداخت کنند.

این شاعر در خصوص کتابی که اخیراً منتشر کرده گفت: از کتاب شعرت استقبال می شود به شرط اینکه مفت باشد.

وی در خصوص نقد از آثار خود دیگاه جالبی دارد: نقد کننده بسیار داریم و کمک کننده نداریم. فیلمی یک دقیقه ای می سازی در حالی که به اندازه یکسال توسط تمام کارشناسان رشته های مختلف نقد می شود. اما هیچگاه کسی سوال نمی کند که این اثر را با چه امکاناتی و چه میزان اعتبار به سرانجام رسانده ای، یا اصلا چند ریال حمایت شده ای.

حیاتی ضمن نگرانی در خصوص آینده هنر در شهرستان گفت: هنر در پارسیان رو به پس رفت است و متأسفانه هنر نمایش به نابودی کامل نزدیک است، این در حالی است که در سال ۸۹ انجمن نمایش پارسیان با حدود ۱۰۰ نفر عضو فعال و عادی در مدت کوتاه شکل گیری خدمات ارزنده هنری را از خود به نمایش گذاشته بود.

فیلم ساز غربی ترین نقطه هرمزگان فعالیت هنرمندان را درخشش شخصی دانست و گفت: تقریبا همه هنرها درخشش شخصی دارد. یکی می آید کمی تلاش می کند و بعد از مدتی کوتاهی کم می آورد.

وی افزود: واقعا فعالیتهای هنر خرج دارد. برای ساخت فیلم «دلوو مرد دریا» ۱۰ نفر به من قول همکاری دادند اما دریغ از یک ریال و اگر تلاشهای شخصی فرهاد بدیعی برای جذب تبلیغات نبود فیلم هرگز اکران نمی شد.

حیاتی عدم جذب اعتبار فرهنگی توسط ارشاد شهرستان را نتیجه تغییر گاه به گاه مدیران کل ارشاد دانست و گفت: متاسفانه تغییر گاه به گاه مدیر کل در اداره کل ارشاد و کاهش تا حد صفر بودجه هنری ارشاد شهرستان مزید علت شده و با این شرایط آینده خوبی را برای هنر شهرستان نمی توان متصور بود .

آخرین کلام: همین جا از همه اعضاء خوب و زحمت کش گروه نمایش «هم نفس» که بی دریغ و بدون هیچگونه چشم داشتی با تمام وجود در تمام کارها همکاری کرده اند تشکر می کنم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top