skip to Main Content

برکه سفلین، گرزه، کلات و ساحل پارسیان، کانون‌های تردد غیرمجاز

مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه از مسافران نوروزی خواست تا حتماً از بنادر مجاز نسبت به تردد اقدام کنند و در ادامه تصریح کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که از مبادی غیر مجازی چون سواحل روستای برکه سفلین، گرزه، کلات و شهر پارسیان سفرهای دریایی انجام شده است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و جلوگیری از تکرار اینگونه تخلفات هستیم.

۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایسنا، «اسماعیل مکی‌زاده» اشاره به زیر ساخت‌های ایجاد شده در حوزه مسافرت‌های دریایی، از افزایش ظرفیت مسافری غرب هرمزگان طی ایام تعطیلات نوروزی ۹۴ بمنظور ایمنی و رفاه مسافران خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر تمهیدات لازم بمنظور جابجایی هم‌وطنانی که قصد عزیمت به جزایر استان را دارند، انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ فروند شناور در مسیرهای مختلف دریایی غرب استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس کمیته‌ی حمل و نقل دریایی شهرستان بندر لنگه با اشاره به ظرفیت خطوط مسافری دریایی غرب استان گفت: هم‌اکنون ۱۳ فروند لندینگ کرافت و ۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی و قابلیت حمل ۵۰۰ خودرو به‌صورت روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و بالعکس، در حال تردد هستند که این ظرفیت در روزهای پایانی سال‌جاری به‌منظور کاهش توقف مسافر در بنادر مبدا به کمترین زمان ممکن، افزایش می یابد.

مسئول راهبری سفرهای دریایی، با تشریح اقدامات در خصوص تسهیل تردد و افزایش ایمن مسیرهای دریایی، گفت: با استقرار سه فروند شناور امداد و نجات «ناجی» و گشت‌زنی مستمر این شناورها در مسیرهای دریایی غرب هم‌چنین استقرار یک یدکش در بندر لنگه، مسائل ایمنی سفرهای دریایی را رعایت می‌کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با آموزش و مانورهایی که تاکنون انجام شده و نیز تا پایان سال تداوم دارد، به‌صورت جدی بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و کارکنانشان تأکید داریم تا سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه انجام شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از مسافران نوروزی خواست تا حتماً از بنادر مجاز نسبت به تردد اقدام کنند و در ادامه تصریح کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که از مبادی غیرمجازی چون سواحل روستای برکه سفلین، گرزه، کلات و شهر پارسیان سفرهای دریایی انجام شده است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و جلوگیری از تکرار اینگونه تخلفات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسافرانی که قصد انجام سفر دریایی به مقصد جزیره کیش دارند، به این نکته مهم توجه داشته باشند که مبادی مجاز تردد در این رابطه تنها سه مسیر، بندر چارک – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر)، مسیر دریایی بندر لنگه – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) مسیر بندر آفتاب – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافران) است.

مکی‌زاده به مسافران دریایی توصیه کرد که پیش از سفر حتماً از وضعیت جوی دریا مطلع شوند و در همین رابطه توضیح داد: مسافران می‌توانند با ارسال حرف انگلیسی w به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۷۳۰۰۰ از شرایط جوی دریایی غرب هرمزگان آگاه شوند هم‌چنین سامانه ۱۵۵۰ جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان یاری‌رسان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با آرزوی سلامتی برای همه‌ی هموطنانی که به استان هرمزگان و جزائر مسافرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مجموعه تلاشگران حوزه‌ی دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات‌دهی مطلوب و ایمن در تمام فصول سال و بخصوص ایام نوروز فروگذار نخواهند بود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top