skip to Main Content

سازمان تعاون روستایی گوجه فرنگی پارسیان را خریداری می کند

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان گفت:در راستای حمایت دولت از کشاورزان،سازمان تعاون روستایی هرمزگان محصول گوجه فرنگی شهرستان را با قیمت هر کیلو سه هزار ریال از کشاورزان خریداری می کند.

۲۳۴۵۶

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از پارسیان یعقوب دلدار در این این خصوص گفت: پیش از این محصول گوجه فرنگی کیلویی یکهزار و ۵۰۰ ریال از کشاورز خریداری می شد که نگرانی کشاورزان را به دنبال داشت اما اکنون سازمان تعاون روستایی این محصول را با قیمت تواقفی خریداری می کند.

وی بیان داشت:رایزنی هایی نیز با کارخانه های رب گوجه فرنگی در دیگر استان ها جهت خرید این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان، مهم ترین علت پایین بودن محصول گوجه فرنگی را کشت بالا و عرضه تولید بالا دانست که بازارهای داخلی جوابگو نمی باشد.

دلدار ادامه داد: گوجه فرنگی در این شهرستان از اول شهریور تا پایان آبان کشت می شود و برداشت این محصول نیز از آذر ماه آغاز می شود و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد که پیش بینی می شود ۳۵ هزار تن محصول به دست آید.

وی با اشاره به اینکه هر سال دو هزار هکتار زمین زراعی در این شهرستان به زیرکشت گوجه فرنگی می رود، اضافه کرد: بخش عمده تولید این محصول، به مصرف استان های آذربایجان، همدان، اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان می رسد و بخشی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

پارسیان به لحاظ سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی، رتبه سوم و از لحاظ تولید، رتبه دوم را در استان هرمزگان دارد.

شهرستان پارسیان با ۴۲ هزار نفر جمعیت، در غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top