skip to Main Content

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان آماده پذیرش سرمایه گذاران

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان آماده پذیرش سرمایه گذاران بخش صنعت و تجارت برای سرمایه گذاری در این منطقه هست.

parsian_30

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، صنعت فولاد و صنایع پایین دستی آن، آلومینیوم، آلومینا، صنایع پتروشیمی، ساخت بندر و اسکله، نیروگاه و آب شیرین کن و همچنین احداث هتل و مجتمع های تفریحی ازجمله بخش هایی هستند که سرمایه گذاران می توانند در منطقه پارسیان (استان هرمزگان) که به وسعت هزاران هکتار است، سرمایه گذاری کنند.
در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز به وسعت هزاران هکتار ، سرمایه گذاران می توانند در زمینه سیمان ، آلومینیوم ، استحصال شمش منیزیم از معدن دولومیت، صنایع پایین دستی فولاد( تولید پروفیل های فولادی از شمش فولاد) ، صنایع پایین دستی پتروشیمی و احداث هتل و مجتمع های تفریحی سرمایه گذاری کنند.
این دو منطقه برای سرمایه گذاران تسهیلاتی را فراهم کرده اند که تامین آب و برق دوران ساخت، زیرساخت های حمل و نقل( جاده ای ، هوایی و دریایی)، زیرساخت های ارتباطی(مخابرات و اینترنت) از آن جمله است. همچنین سرمایه گذاران از تمام مزایای مناطق آزاد کشور، تامین تمام امکانات ورود و خروج کالا و تسهیلات گمرکی و همچنین همجواری با منطقه ویژه اقتصادی انرِژی پارس که از جمله مزایای دو منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد برای سرمایه گذاری است، بهره مند هستند.
این گزارش حاکیست: طرح های زیرساختی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از امسال فعال شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو در این زمینه گفت: با توجه به مزیت های این دو منطقه و ذخایر غنی گاز و دسترسی به منطقه عسلویه و نیز وجود آب های آزاد برای صادرات محصول به بازارهای بین المللی، ‌مناطق ویژه پارسیان و لامرد مستعد سرمایه گذاری هستند.

مهدی کرباسیان افزود: برای آماده سازی زیربناها در این مناطق بودجه لازم اختصاص یافته و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده شده است.
همچنین برای منطقه پارسیان احداث بندری با ظرفیت تخلیه و بارگیر نهایی ۴۰ میلیون تن کالا، پیش بینی و مطالعات لازم انجام شده است. از سوی دیگر آب، برق و گاز برای این منطقه تامین شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top