skip to Main Content

نام پارسیان ریشه در تاریخ و هویت ملی مردم شهرستان دارد / مسئولان به مصوبه قانونی تغییر نام گاوبندی به پارسیان احترام بگذارند

رئیس انجمن نویسندگان شهرستان پارسیان در واکنش به عملکرد برخی مسئولان، نام پارسیان را بخشی از تاریخ و هویت ملی مردم شهرستان دانست و گفت: جوانان و مردم این منطقه مدت‌ها برای تغییر نام این شهرستان تلاش کرده‌اند.
خبرگزاری فارس: نام پارسیان ریشه در تاریخ و هویت ملی مردم شهرستان دارد / مسئولان به مصوبه قانونی تغییر نام گاوبندی به پارسیان احترام بگذارند
 به گزارش پایگاه خبری بادگیر نصرالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان واقع در غرب مرکز هرمزگان، اظهار داشت: نام پارسیان ریشه در تاریخ و هویت ملی مردم شهرستان دارد.

وی تغییر نام گاوبندی را یکی از مطالبات مردم و به خصوص جوانان شهرستان از سال‌های دور دانست و افزود: در دورانی که از نظر تقسیمات کشوری این منطقه به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان بندرلنگه اداره می‌شد تغییر نام گاوبندی بارها در نشست مطرح و به عنوان یک طرح به شورای نام‌گذاری فرمانداری بندرلنگه ارسال شد.

این پژوهشگر ادامه داد: زرین‌دشت، پارس و پارسیان نام‌های پیشنهادی به عنوان مطالبه مردم از سال‌ها پیش مطرح بوده و ربطی به موضوعات الحاق ندارد.

کریمی در ادامه افزود: قبل از سفر ریاست جمهور به عنوان نخستین سفر ایشان به شهرستان در سال ۸۶ کمیته‌ای متشکل از مسئولان رده بالای شهرستان، معتمدان و صاحب‌نظران تشکیل و در آنجا نام‌های پیشنهادی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در پایان نام پارسیان را به عنوان نام پیشنهادی به ریاست جمهور وقت اعلام شد و ایشان در جمع پرشور مردم در یک نظرخواهی و تأیید مردم این نام زیبا را طی مصوبه‌ای در نشست هیئت دولت تصویب و جهت اجرا ابلاغ کرد.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی در شهرستان پارسیان انتخاب نام پارسیان را بر اساس یافته‌های تاریخی و متناسب با تمدن و هویت مردم شهرستان دانست و گفت: در جغرافیای دوره اسلامی به منطقه جنوب ایران پارس گفته می‌شده است، سرزمینی که البته بارها بزرگتر از استان کنونی فارس بوده است و سراسر کرانه خلیج فارس، هرمزگان، یزد، بخشی از اصفهان و بخشی از استان کنونی کرمان را نیز در بر می‌گرفته است.

مسئول انجمن نویسندگان پارسیان افزود: تقریباً از یازده قرن پیش از میلاد مسیح این منطقه محل سکونت رشیدترین طوایف آریایی به نام پارس بوده و به همین مناسبت به پارس موسوم گردیده است.

کریمی گفت: در این سلسله که با شکوه‌ترین سلسله در تاریخ ایران و به زمان خود در جهان بوده سیزده پادشاه در ۲۲۹ سال حکومت کرده‌اند.

محقق هرمزگانی از عدم توجه برخی مسئولان به مصوبه دولت و احساسات مردم پارسیان گلایه کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره قانون را فصل الخطاب می‌دانند پس چگونه است معدود مسئولان استانی به قانون مصوب نظام در خصوص تغییر نام گاوبندی به پارسیان توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل‌تر این است که در تمامی مکاتبات دولتی، سال‌هاست از نام پارسیان توسط وزارت کشور و استانداری هرمزگان استفاده می‌شود، و این در حالیست که دقیقا برخی از مسئولان رده بالای استانداری در برخی از نشست‌ها از نام گاوبندی به جای نام قانونی و رسمی پارسیان برای خطاب قرار دادن این شهرستان استفاده می‌کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top