skip to Main Content

آماده برقراری خطوط مسافری از بنادر غرب هرمزگان به هندورابی هستیم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با بیان اینکه بنادر مسافری لنگه، چارک و آفتاب برای خدمات‌دهی شایسته به مسافران طرح نوروزی ۹۴ آماده می‌شود، گفت: آماده برقراری خطوط مسافری از بنادر غرب هرمزگان به هندورابی هستیم.
خبرگزاری فارس: آماده برقراری خطوط مسافری از بنادر غرب هرمزگان به هندورابی هستیم

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امسال یک شناور رو -رو با ظرفیت حمل ۶۰۰ نفر و ۱۲۰ دستگاه خودرو، در مسیر بندرلنگه مسافران را به جزیره کیش جابجا می‌کند و قرار است یک شناور کاتامارن هم به این مسیر افزوده شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ فروند لندینگ کرافت و هشت فروند شناور مسافری نیز از بندر چارک و آفتاب مسافران را به کیش جابجا می‌کنند، افزود: در صورت انجام سفر از مسیر کیش به هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد آماده کنترل موضوعات دریایی هستیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به لایروبی حوضچه این بندر با آبخور ۵.۵ متر برای پهلوگیری شناورهای مسافری تا پایان اسفند ماه جاری، ادامه داد: در صورت تمایل شرکت‌های کشتیرانی، اداره بنادر و دریانوردی لنگه آماده است تا برای مسافران لنگه به ابوموسی هم خدمات‌دهی کند.

وی از شناسایی مسیرهای غیر مجاز دریایی در غرب استان شامل سواحل روستاهای برکه سفلین، طاهونه، گرزه و کلات خبر داد و از مسافران خواست تا از بنادر و مسیرهای مجاز تردد کنند.

این مسئول  اضافه کرد: شماره تماس اضطراری ۱۵۵۰ طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده ارسال و دریافت اطلاعات برای تجسس، نجات و اطفا حریق شناورهاست.

به گفته مکی‌زاده، اداره بنادر و دریانوردی لنگه امسال آمادگی دارد تا با امضای تفاهم‌نامه، آموزش‌های دریانوردی را در اختیار کلوپ‌های دریایی دارای جت اسکی و قایق‌های تفریحی قرار دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن بیان این مطلب که از تردد شناورهایی که موارد ایمنی را رعایت نکنند جلوگیری می شود، افزود: داشتن جلیقه نجات، توجه به هشدارهای هواشناسی، سوار کردن مسافر به اندازه ظرفیت، ارائه گواهینامه ایمنی شناور و شایستگی خدمه و نصب پلاک ثبتی از جمله مواردی است که شناورها باید رعایت کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top