skip to Main Content

اداره میراث فرهنگی پارسیان راه‌اندازی می‌شود/ پارسیان قدمتی ۵ هزار ساله دارد

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی پارسیان از اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: براساس یافته‌های باستان‌شناسی شهرستان پارسیان قدمتی پنج هزار ساله دارد.
3
به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عباس نوروزی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار داشت: یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد شهرستان پارسیان بیش از پنج هزار سال قدمت دارد و این منطقه در دوران ساسانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی با اشاره به سابقه صنایع دستی در پارسیان افزود: یافته‌های سفالی در برخی روستاهای پارسیان با فرم و طرح خاص نشان از اهمیت این حرفه پیش از اسلام در منطقه پارسیان بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به پارسیان اضافه کرد: معاون رئیس جمهور چهار نقطه را به عنوان منطقه گردشگری در استان معرفی کرده‌اند که یکی از آن نقاط مجموعه گردشگری «تبن» است.

نوروزی زمان ابلاغ رسمی آیین نامه منطقه نمونه گردشگری تبن را  از اوایل سال آینده دانست و گفت: شهرستان پارسیان مناطق مختلفی برای تبدیل شدن به اماکن گردشگری دارد که نباید از آنها غافل شد لذا با برنامه‌ریزی باید این اماکن نیز به عنوان محلی جهت جذب توریست مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان هرمزگان در خصوص وضعیت نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان اضافه کرد: رایزنی‌هایی صورت گرفته و مراحل قانونی  تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره انجام شده اما تاکنون ابلاغ نشده است که این اتفاق در اردیبهشت سال آینده عملی خواهد شد.

نوروزی تعداد آثار ثبت شده ملی در پارسیان را ۱۱ مورد دانست و گفت: تاکنون ۱۱ اثر ملی در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است که همه آنها متعلق به دوران قبل از اسلام است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top