skip to Main Content

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی از اماکن تاریخی و گردشگری بخش مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اتفاق بخشدار مرکزی پارسیان از اماکن تاریخی و گردشگری بخش مرکزی بازدید به عمل آوردند.

20150222_121731

به گزارش پایگاه خبری بادگیر این بازدید از روستای فومستان و آبشار معروف آن آغاز شد و این درحالی است که این نقطه هم قابلیت جذب سرمایه گذار دارد و هم می تواند به عنوان یکی از مناطق جذب گردشگر مورد توجه قرار بگیرد.

نقطه دیگری که در برنامه بازدید قرار داشت پارک خلیج فارس واقع در روستای میلکی بود که قرار است این پارک توسط خیرین روستا ساخته و در اختیار عموم قرار بگیرد.

قلعه و غار بهده از دیگر اماکن گردشگری بخش مرکزی است که مدیر کل میراث فرهنگی استان از آن بازدید نمود.

ذاکر نقیبی بخشدار مرکزی پارسیان در این بازدید هر دو اثر تاریخی بهده را از ظرفیتهای خوب تاریخی شهرستان دانست و گفت: باید زمینه هایی ایجاد شود تا این آثار مورد بازدید عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به کوزه گیری در بهده گفت: کوزه گیری منطقه ویژگی بسیار خاصی دارد که نحو ساخت کوزه به همان شکل قبل از اسلام صورت می گیرد که در نوع خود منحصر به فرد است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ضمن بازدید از صنایع دستی آقای بهده ای و خانم میری هر دو فعال صنایع دستی را جهت اخذ وام به صندوق مهر امام رضا معرفی نمودند.

این بازدید با دیدن قلعه هشنیز که ثبت آثار ملی می باشد به پایان رسید و مدیر کل میراث فرهنگی قول دادند در سال ۹۴ ردیف بودجه ای جهت بازسازی و مرمت آن در نظر گرفته شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top