skip to Main Content

موضوع جداسازی روستاهای پارسیان را پیگیری می کنم

بندرعباس – رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بنده قول داده ام موضوع جداسازی روستاهای پارسیان را پیگیری کنم تا با توجه به راه حل خوبی که پیشنهاد شده حفظ حقوق همه مورد توجه قرار گیرد.

IMG12014055

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری پنجشنبه شب در دیدار صمیمی با جمعی از نخبگان استان هرمزگان با اشاره به نکات و مباحثی که در این نشست از سوی نخبگان هرمزگانی مطرح شد، عنوان کرد: بسیاری از نکاتی که مطرح شد دردها و مشکلاتی بود که امیدواریم با مدیریت خوب و صادقانه رفع شود.

وی ادامه داد: برخی مسائل را بنده منتقل خواهم کرد که امیدوارم موثر واقع شود و تا آنجا که بتوانیم این موارد را پیگیری خواهم کرد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود: بخشی از مسائل و مشکلات به دلیل شرایطی بوده که در کشور رخ داده و امیدواریم در دولت تدبیر و امید آن مشکلات رخ ندهد و همه باید مراقب باشیم و کمک کنیم که مشکلات بیشتری به وجود نیاید و آنچه به وجود آمده نیز رفع شود.

ناطق نوری با بیان اینکه لازمه بسیاری از خواسته ها امکانات و بودجه است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است و در حالی که قیمت نفت در بودجه ۹۴ روی ۷۴ دلار توسط دولت بسته شده بود اما هم اکنون قیمت آن در حدود ۴۰ دلار است و این کسری بودجه و خالی بودن خزانه و تعهداتی که در دولت قبل به وجود آمده موجب بروز مشکلاتی شده و حتی پیمانکارانی داریم که از دولت طلبکار هستند و به دلیل اینکه بودجه ای به آنها داده نشده وضعیت خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: دولت دکتر روحانی کشور را در این چنین شرایطی تحول گرفته که با بدهی، نزول قیمت نفت و خشکسالی و سایر مشکلات مواجه است که البته خداوند برای رفع آنها به ما کمک خواهد کرد اما باید شرایط را نیز بدانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته بخشی از مسائل نیز ربطی به این شرایط ندارد و نیازمند برنامه ریزی مناسب است و در همین استان امکانات بسیار خوبی وجود دارد و حتی جاذبه های توریستی و طبیعی کم نظیر را در این استان مشاهده کردم اما از چنین اقلیم و ظرفیتی به درستی استفاده نشده و باید خود را مواخذه کنیم که چرا از ساحل به این زیبایی و امکانات خوب بهره برداری مناسبی نداشته ایم.

ناطق نوری اضافه کرد: در استانی همچون مازندران و به خصوص در غرب آن یک وجب ساحل نداریم و تمام آن اشغال شده است و خوشحال شدم که حداقل در هرمزگان ساحل آن گونه خراب نشده است و در یک منطقه در بندرعباس اشغال ساحل را دیدم که اگر مسئولی در گذشته در این استان به خلاف مجوز سرمایه گذاری در آنجا را داده باید به هر شکلی است توافق صورت گیرد و جلوی آن کار اشتباه گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص انتزاع بخش هایی از شهرستان پارسیان استان هرمزگان، بیان داشت: در خصوص مسئله پارسیان که نمی دانم چرا بی خودی نام آن عوض شده چون اسامی تاریخی باید بمانند و جزئی از تمدن و تاریخ ماست، بحث هایی داشته ایم و بنده قول داده ام این موضوع را پیگیری کنم تا با توجه به راه حل خوبی که پیشنهاد شده حفظ حقوق همه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با قدردانی از استاندار هرمزگان برای استفاده از نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی استان هرمزگان، عنوان کرد: استفاده از اهل سنت در هرمزگان اقدام خوبی بوده و برادران اهل سنت حافظان مرزهای ما هستند در خطوط مرزی ما در کنار شیعیان حضور دارند و مرزبانان ما هستند.

ناطق نوری یادآور شد: در شرایط بحرانی ابتدای انقلاب کسانی که قبل از همه با ضد انقلاب برخورد می کردند مردم اهل سنت به خصوص در استان هایی همچون کردستان و سیستان و بلوچستان بودند و در جنگ نیز شهدای بسیاری از اهل سنت بوده اند و ما ذره ای نگرانی در این خصوص نداریم چون اهل سنت حافظان مرزها و امین ما هستند.

وی گفت: انتصاب نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی استان هرمزگان همدلی و وحدت خوبی را در استان هرمزگان به وجود آورده است.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به ظرفیت هرمزگان در زمینه ورزش های آبی و ساحلی، بیان داشت: دریا و ساحل و ظرفیت های خوبی در این استان وجود دارد اما از اینکه ورزش های آبی هنوز به خوبی در آن راه نیفتاده تعجب کردم که می تواند اشتغال بسیاری هم ایجاد می کند و همچنین شرکت های بزرگ نیز باید از بخش ورزش حمایت کنند.

ناطق نوری عنوان کرد: صنایع دستی این استان که در خانه ها تولید می شود نیز دارای جاذبه های بسیاری است و امروز در دنیا گرایش به سمت این محصولات است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

 

پایگاه خبری بادگیر: حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از نام قدیمی شهرستان استفاده کرد که به دلیل مصوبه دولت مبنی بر تغییر آن به پارسیان پایگاه خبری بادگیر در خبر نام مصوب شهرستان را استفاده نمود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top