skip to Main Content

موضوعات فرهنگی اجتماعی مناطق پیرامونی صنایع نفت مورد توجه قرار می‌گیرد

سرپرست تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از توجه ویژه این معاونت به موضوعات فرهنگی و اجتماعی پیرامون صنایع و فعالیت‌های نفتی و گازی خبر داد.
خبرگزاری فارس: موضوعات فرهنگی اجتماعی مناطق پیرامونی صنایع نفت مورد توجه قرار می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری بادگیر، در حاشیه همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: پارس جنوبی در بحث مسئولیت اجتماعی دو رسالت به عهده دارد یکی رسالت پشتیبانی از تأسیسات نفت به منظور افزایش تولید ملی در کشور، دوم توانمندسازی خانواده‌ها در مباحث آموزش‌های خانواده، کارآفرینی و استفاده از متخصصان در این زمینه‌ها.

وی هدف از برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پارسیان را توانمندسازی خانواده‌ها دانست و افزود: موضوع خانواده و آسیب‌های اجتماعی یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه سلامت روانی جامعه است که متأسفانه در کشور به طور جدی به آن پرداخته نمی‌شود و این معاونت در نظر دارد مباحث خانواده و آسیب‌های حاصل از آن را اطلاع‌رسانی کند.

زمانی خاطرنشان کرد: اقشاری که در این برنامه‌ها مدنظر قرار دارند علاوه بر خانواده‌ها کودک‌یاران، مهدهای‌کودک و بهورزانی هستند که در بیمارستان‌ها با کودکان ارتباط دارند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تحصیلات دانشگاهی به تنهایی نمی‌تواند جلوی آسیب‌ها را بگیرد و باید این سری دوره‌ها به عنوان دوره‌های تکمیلی در دستور کار قرار گیرد.

زمانی تشکیل دبیرخانه تعاملات اجتماعی در پارس جنوبی به عنوان ابتکاری نو در صنعت نفت را اقدامی شایسته دانست و گفت: برای نخستین بار در صنعت نفت تعاملات با جوامع محلی به صورت فرآیندی برقرار شده است و کمک‌های عام‌المنفعه به صورت کارشناسی شده و در جهت رفع معضلات احتمالی صورت می‌گیرد.

یادآور می شود؛ همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع تربیت جنسی کودکان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان و مشارکت دفتر تعاملات اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و دفتر امام جمعه پارسیان با حضور اولیاء دانش آموزان شهر پارسیان زیر نظر دکترای جامعه شناسی جناب آقای دکتر غلامرضا زمانی برگزار شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top