skip to Main Content

برگزاری تئاتر طنز و شروه خوانی در روستای “ستلو” شهرستان پارسیان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب، مراسم جشن انقلاب همراه با اجرای عموم نمایش طنز و شروه خوانی در روستای “ستلو” این شهرستان برگزار شد.

13931003000692_PhotoA

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، محمود اسدی در این مراسم ضمن تاکید بر احیای سنت های فرهنگی و هنر مردم این منطقه افزود: شروه خوانی یکی از هنرهای موسیقیایی دیرینه این مردم است که دارای محتوایی گسترده و مملو از آداب، سنن، اسطوره ها و نمادهای فرهنگی و اجتماعی مردم است که با آوایی خاص و دلنشین اجرا می شود که چندی است به همت علاقه مندان در حال احیا شدن است.

وی اظهار داشت: اجرای نمایش های طنز با بن مایه های محلی و سنتی نیز از دیگر ظرفیت های هنری منطقه است که در گذشته در اعیاد و مراسم های جشن توسط مردم روستاها اجرا می شده که در برگیرنده دغدغه ها، مشکلات و نیازهای مردم بصورت طنز و فکاهی می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان عنوان کرد: علاوه بر برنامه های فوق مراسم تجلیل از آزادگان، ایثارگران و رزمندگان شهرستان پارسیان نیز با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه منطقه چهارم ثارالله برگزار شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top