skip to Main Content

دومین کلینیک فعال و مجهز بخش خصوصی ماموگرافی استان هرمزگان

تمام زنان سالم بدون علامت از سن ۳۵ سالگی به بعد بایستی هر دو سال یک بار و خانم هایی که سابقه خانوادگی مثبت دارند بایستی سالانه آزمایش مامو گرافی دهند.

n00176068-b

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ندای هرمزگان، کلنیک توانا دومین کلنیک فعال بخش خصوصی استان هرمزگان است که با دارا بودن کادر مجرب و  تجهیزات دیجیتالی ماموگرافی  مشغول خدمات رسانی به بانوان هرمزگانی می باشد.

به گفته پزشکان متخصص امروزه در استان هرمزگان رایج ترین سرطان در بین بانوان هرمزگانی سرطان سینه است.در همین زمینه کلنیک مجهز توانا تلاش دارد تا با انجام غربالگری جهت شناسایی زودرس و درمان به موقع سرطان سینه پیشگام خدمات رسانی به بانوان هرمزگانی شود.با این رویکرد دکتر سید منصور توانا مدیریت کلنیک معتقد است همکاری تمامی پزشکان استان ،از جمله پزشکانی با تخصص زنان و زایمان و جراحان عمومی، جهت معرفی زنان برای انجام آزمایش ماموگرافی به کلنیک از عوامل مهم تشخیص به موقع و درمان زودرس سرطان سینه در بین بانوان هرمزگانی است. وی در ادامه افزود: افزایش اگاهی عمومی جامعه به خصوص اطلاع رسانی و آموزش ماموگرافی به زنان جوان هرمزگانی از طریق مجامع پزشکی و درمانی در زمینه تشخیص زودرس و درمان به موقع سرطان پستان همراه با  برنامه ریزی کارآمد جهت غربالگری صحیح به طور قطع می تواند در شناسایی و درمان زودرس سرطان سینه اثربخش باشد.

دکتر سید منصور توانا متولد ۱۳۴۹ اهل گوده بستک است.وی در اواسط دهه هفتاد شمسی دوره پزشکی عمومی و همچنین دوره تخصص رادیولوژی،سونوگرافی،سی تی اسکن و ام آر آی  را از اروپا اخذ کرد. وی در سالهای ۸۴ تا ۸۶ دوره تکمیلی خود از دانشگاه شهید بهشتی سپری نمود.

دکتر توانا سپس دوره فلوشیپی سی تی اسکن خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کرده و چند سالی در این شهر فعالیت نمود. در سالیان اخیر وی همزمان با کار در بیمارستان اقدام به دایر کردن کلنیک سونوگرافی در شهرستان لار نمود. دکتر توانا هم اکنون کلنیک خود را در بندرعباس واقع در چهارراه سازمان ساختمان زرتشت دایر نموده است. این کلنیک مجهز به دستگاههای پیشرفته رادیولوژی،ماموگرافی،او پی جی و سونوگرافی های روتین عمومی و اختصاصی بوده و با دارا بودن کادرمجرب و در دو شیفت صبح و عصر سرگرم خدمات رسانی به مراجعین هرمزگانی است .

این پزشک هرمزگانی دارای بورد تخصصی از اروپا بوده و هم اکنون عضو انجمن رادیولوژی اروپا و ایران نیز می باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top