skip to Main Content

بارش اولین برف زمستانی در ارتفاعات کوه انوه شهرستان بستک

اولین برف زمستانی در منطقه پرزوئیه شمال بستک و حد فاصل استانهای هرمزگان و فارس معروف به کوه پردی و کوه انوه ارتفاعات را سفید پوش کرد.

IMG-20150119-WA0029

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، در اتفاقی کم سابقه ارتفاعات کوه های انوه در اولین بارش زمستانی سفید پوش شد.

منطقه پرزوئیه دارای وسعت حدود ۱۲۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ درصد آن را اراضی کوهستانی، صخره های مارنی، بریدگی های پی در پی، پرتگاه ها و دره های عمیق و دامنه های شیب دار تشکیل می دهد.

این منطقه دارای طول حداکثر حدود ۷۵ کیلومتر و عرض ۲۵ کیلومتر است و حدود ۱۲ روستا از از استانهای فارس و هرمزگان در آن قرار دارند.

این زیستگاه دارای تنوع زیستی متفاوتی بوده که جبیر، قوچ و میش، کل و بز، کفتار، روباه، خرگوش، گراز، کرکس، قرقی، تیهو، کبک، بلبل خرما، کبوتر چاهی و شبگرد از جمله حیوانات و پرندگان منطقه پرزوئیه را تشکیل می‌دهد.

این منطقه به دلیل دامنه تغییرات زیاد از تنوع زیستی و پوشش گیاهی بسیار مناسبی برخوردار است که سبب شده تنوع زیستی گوناگونی در این منطقه شکل گیرد. کوه پردی با ارتفاع ۲ هزار و ۲۱۶ متر از بلندترین قله‌های منطقه پرزوئیه بوده و دشت‌های مهم این منطقه شامل دشت دهنگ و فتویه است.

کوه پردی با ارتفاع ۲۲۱۶متر درمنطقه پرزوئیه از توابع بستک که در شمال بستک و حد فاصل استان‌های هرمزگان و فارس واقع شده است که در اولین بارش زمستانی کاملا سفید پوش شده است.

یادآوری می شود؛ این منطقه در سال ۱۳۸۷ به عنوان منطقه حفاظت شده پیشنهاد و طبق مصوبه ۳۵۴در تاریخ ۱۴/۹/۸۹ به عنوان منطقه حفاظت شده پرزوئیه آگهی رسمی گردید.

تصاویر از: عبدالرئوف غفوری

IMG-20150119-WA0032

IMG-20150119-WA0033

IMG-20150119-WA0034

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top