skip to Main Content

رسیدگی به شکایات مرتبط با نگهداری دام در بافت مسکونی پارسیان

معاون فرماندار پارسیان با بیان اینکه تأمین سلامت و امنیت غذایی یکی از اولویت‌های دولت در برنامه‌های پیش رو است، گفت: در این شهرستان به شکایات مرتبط با نگهداری دام در بافت مسکونی پارسیان رسیدگی می‌شود.
خبرگزاری فارس: رسیدگی به شکایات مرتبط با نگهداری دام در بافت مسکونی پارسیان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از پارسیان، عبدالله جاسمی در نشست شورای بهداشت و سلامت تأمین سلامت و امنیت غذایی را یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در برنامه‌های پیش روی این دولت دانست.

وی افزود: تلاش برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه یکی از محورهای توسعه پایدار در هر جامعه محسوب می‌شود که نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

این مسئول، تغییر در الگوی تغدیه مردم به سمت الگوی مطلوب را موضوع مهمی دانست و گفت: کمیته سلامت باید با برنامه‌ریزی صحیح جامعه را نسبت به کاهش مصرف مواد غذایی خطرزا و افزایش مصرف شیر و لبنیات ترغیب کند.
جاسمی یادآور شد: جهاد کشاورزی، محیط زیست، شبکه بهداشت باید بر میزان کیفیت سم و کود مصرفی و جلوگیری از کود‌های مرغی و سم‌های مهلک که مرتبط با سلامت مردم است نظارت دقیق و گسترده‌ای داشته باشند که در این راستا حمایت نیروی انتظامی و مراجع قضایی ضروری است.

وی رعایت بهداشت اجتماعی را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: با توجه به شکایات برخی از شهروندان، نگهداری دام در بافت مسکونی موجب آزار و اذیت همسایگان و آلودگی محیط و شیوع بیماری می‌گردد که سلامت و بهداشت عمومی را تهدید می‌کند لذا بر شهرداری و شبکه بهداشت لازم است برخورد قانونی با عوامل ایجاد تهدید ضرورت دارد.
معاون فرماندار پارسیان از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست کرد با توجه به اجرای طرح ریشه‌کنی فلج اطفال، در راستای اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح و مبارزه با فلج اطفال و بیماری پولیو در بهمن و اسفند ماه با شبکه بهداشت شهرستان همکاری لازم به عمل آورند.
ایجاد محیطی مناسب و دارای شرایط بهداشتی مناسب جهت برپایی جمعه بازار، ساماندهی دفن اصولی زباله و تفکیک زباله از مبداء و بازیافت اصولی، کلرزنی آب در برخی از روستاها، نظارت مستمر بر نانوایی‌ها و کارگذاری دستگاه سنجش آلایندگی، اتلاف سگ‌های ولگرد از دیگر موضوعات این نشست بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات خوبی در خصوص آنان گرفته شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top