skip to Main Content

۵ قطعه باند دوم بزرگراه بندرلنگه – پارسیان به بهره برداری می رسد

معاون عمرانی استانداری هرمزگان از بهره برداری پنج قطعه باند دوم بزرگراه بندرلنگه ـ پارسیان در آینده نزدیک خبر داد.

IMG-20150110-WA0011

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از خبرنگار مهر، بابک تراکمه ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه بندرلنگه – پارسیان در جمع مجریان و کارشناسان این پروژه بر رفع مشکلات تاکید و برای بهینه نمودن و تسریع در روند اجرایی پروژه نقطه نظرات خود را بیان کرد.

تراکمه گفت: ۵ قطعه باند دوم بزرگراه بندرلنگه ـ پارسیان به طول ۱۱۰کیلومتر در قالب ۵ قطعه در دست ساخت می باشد که ۴۰ کیلومتر آن به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک قرار گرفته و ۹۰کیلومتر دیگر نیز به زودی بهره برداری می شود.

وی افزود: طول بزرگراه پارسیان – به بندرعباس ۴۵۰کیلومتر بوده، ۱۲۰کیلومترآن زیر بار ترافیک قرار گرفته و ۱۰۶کیلومتر در قالب ۶ قطعه به زودی بهره برداری می شود.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان افزود: با راه اندازی این محور صنایع انرژی بر پارس جنوبی به صورت بزرگراه به شرق کشور و مرکز استان متصل می شود.

فرشید دستوان مدیر کل راه و شهرسازی در حاشیه بازدید بازدید معاون عمرانی استاندار از عملیات راهسازی در محور خمیر ـ لنگه گفت: طول محور بندرخمیر به بندرلنگه ۸۵کیلومتر است که عملیات احداث باند دوم  آن از سال ۸۷ آغاز و تاکنون ۳۴ کیلومتر بهره برداری شده است.

دستوان در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین گره عملیات اجرایی در این محور در محدوده پل غار و به واسطه واقع شدن محور در حد فاصل کوه و دریا، عملیات انسداد محور در طول ۶ماه گذشته به صورت مقطعی اجرا می شد اما ادامه عملیات نیازی به انسداد محور ندارد.

وی افزود: این پروژه دارای ۱۵کیلومتر طول بوده که از ۱۰کیلومتر آن تا پایان سال بهره برداری می شود و عملیات خاکبرداری ۵کیلومتر باقی مانده این پروژه تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

دستوان در پایان گفت: حوادث رانندگی در محور زیاد است که با بهره برداری پروژه در حال احداث، ا یمنی ارتقاء خواهد یافت و زمان هزینه سفر کاهش می یابد.

در ادامه پروژه بزرگراهی پارسیان به بندرعباس بازدید و روند پیشرفت و مشکلات محور مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید عینی روند احداث  مرکز ام آر آی در حال ساخت بندرلنگه و ۵ قطعه بزرگراهی باند دوم بزرگراه بندرلنگه – پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top