skip to Main Content

بهره‌ برداری از مدرسه ۳ کلاسه «چک چک» توسط بنیاد برکت

همزمان با سراسر کشور به روش ویدیو کنفرانس، مدرسه ۳ کلاسه روستای “چک چک” پارسیان هرمزگان به همراه ۲۲ مدرسه دیگر در استان‌های محروم کشور به بهره‌برداری رسید.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از مدرسه 3 کلاسه «چک چک» توسط بنیاد برکت

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از خبرگزاری فارس، در این برنامه که صبح امروز با حضور نوروزی مدیر عامل بنیاد برکت کشور، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ، رئیسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خیرین مدرسه‌ساز و جمعی از مسئولان در مرکز کشور همراه بود، ۲۳ مدرسه به تعداد ۱۰۴ کلاس درس با محوریت مناطق اهل سنت در هفت استان کشور افتتاح شد.
مدیر عامل بنیاد برکت در این آیین با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته کشور، خاطرنشان کرد: در راستای تاکید معظم‌له بیش از یک‌هزار کلاس درس از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور برای نیازمندترین دانش‌آموزان باید احداث شود و این فرمان برای مجموعه بنیاد برکت نصب‌العین است.
نوروزی افزود: در پرتو اقدامات این بنیاد در جهاد مدرسه‌سازی از مجموع ۶۲۷ مدرسه تاکنون ۳۸۰ مدرسه افتتاح و ۴۸ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز از مدارس احداثی این بنیاد بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: ۴۲ مدرسه دیگر نیز از سوی این بنیاد در حال احداث است که تا مهر ماه سال آینده مورد استفاده ولی‌نعمتان اصلی انقلاب قرار می‌گیرد.
به گفته وی، ۸۲ مدرسه به تعداد ۳۲۱ کلاس درس به مناطق اهل سنت اختصاص دارد که ۵۴ مدرسه به تعداد ۱۹۷ کلاس افتتاح شده است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان نیز در این آیین با تبریک هفته وحدت، استان هرمزگان را نماد وحدت و همدلی در کشور عنوان کرد و گفت: از سال ۸۹ در سایه اقدامات خوب بنیاد برکت ۲۰ پروژه درقالب ۶۵ کلاس با زیربنای چهار هزار و ۴۷۲ متر مربع با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال احداث و در خدمت دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته استان قرار گرفته است.
صالح دریانورد افزود: علاوه بر این ۹ پروژه نیز در قالب ۳۰ کلاس با زیربنای هفت هزار و ۹۱۵ متر مربع با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست که تا مهر ماه سال آینده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان همچنین با بیان اینکه ۱۲ مدرسه بنیاد برکت در قالب ۵۳ کلاس درس به مناطق اهل سنت استان اختصاص دارد، گفت: هفت پروژه دیگر نیز در قالب ۴۲ کلاس با زیربنای دو هزار و ۸۵۹ متر مربع به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه است که با انجام تشریفات قانونی به اجرا در خواهد آمد.
دریانورد در پایان گفت: در مجموع ۳۶ پروژه در قالب ۱۳۷ کلاس درس با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۴۶ متر مربع با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت در استان هرمزگان اجرا و یا در دست اجراست که نشان از توجه خاص بنیاد به محرومیت‌زدایی آموزشی از استان هرمزگان است.
این مدارس با مدیریت و نظارت نوسازی مدارس در استان‌ها ساخته می‌شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top