skip to Main Content

دریا دریا همدلی امشب در جشنواره وحدت شهرستان پارسیان موج می زند

شهرستان پارسیان از جمله شهرستانهایی است که شیعه و سنی از سالهای دور با برادری و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

58678849817110915710633361403512187

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، در این شهرستان مردم همواره در مناسبتهای مذهبی در کنار یکدیگر بوده اند و بسیاری از مداحان در مجالس عزاداری از برادران اهل سنت ارادت خود را به خاندان نبی مکرم اسلام به نمایش گذاشته اند که تاریخ پارسیان نام این افراد را در حافظه تاریخی خود ماندگار نموده است.

مردم ما برتری جویی قومی و نادیده انگاری مولفه های وحدت را دارای تبعات جبران ناپذیری می دانند که نسلهای آینده متاثر از آن با فرهنگی متضاد با پیشینیان طی طریق می نمایند و فاصله ها روز به روز بیشتر می شود را به خوبی درک می کنند.

در رویکرد وحدت آفرین مردم پارسیان، اقوام پارسیانی نه به تنهایی متن هستند و نه در حاشیه بلکه پیوندهای قومی، بخش مهمی از شناسنامه اقوام ساکن در این شهرستان با هر آیین و باوری محسوب می شود.

 قوم به گروهی از انسان ها گفته می شود که در جامعه ای بزرگ تر زندگی می کنند و ویژگی های مشترکی آنها را به یکدیگر پیوند می دهد و امروز باید شاخص ترین ویژگی مشترک بین همه مردم پارسیان یعنی اسلام و احترام به عقاید همدیگر به عنوان یک فرهنگ قابل قبول برای همه تبیین و حراست شود.

فراوانی ازدواج ها بین مردان و زنان از شیعه و سنی مصداق بارز نبود فاصله اجتماعی در شهرستان محسوب می شود و مشارکت در شاخص ترین برنامه های مذهبی از جمله مراسم عزای سرور و سالار شهیدان از هم افزایی هر چه بیشتر بین مردم شهرستان حکایت دارد.

در همین راستا امشب مراسم جشنی با عنوان وحدت بین شیعه و سنی به میزبانی مردم فرهنگی روستای فومستان در نظر گرفته شده است که میهمان ویژه ای چون دکتر عبدالسلام کریمی مولوی سرشناس اهل سنت از استان غیرتمند کردستان دارد.

این برنامه امشب، دوشنبه ۱۵ دیماه ۹۳ در مدرسه شهید مصطفی خمینی روستای فومستان راس ساعت ۲۰ برگزار می شود که از همه دوستداران دعوت بعمل می آید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top