skip to Main Content

ایجاد مزرعه الگویی گندم در لاور میستان شهرستان بستک

مزرعه الگویی گندم در روستای لاور میستان شهرستان بستک ایجاد شد

1به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عباس مؤیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از ایجاد مزرعه الگویی گندم در روستای لاور میستان شهرستان بستک خبر داد.

وی افزود: طرح های الگویی به طرح هایی می گویند که یافته های علمی و تحقیقاتی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ترویجی این نهاد کشت می شود.

مؤیدی گفت: این مزرعه با هدف افزایش راندمان آبیاری با سیستم لوله های دریچه دار و مبارزه با آفات، بیماریها، علف هرز و در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطح ایجاد شد که با عنایت به اهمیت تولید گندم در آینده تمامی مزارع گندم شهرستان نیز از این الگو استفاده خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بستک در ادامه افزود: لاور میستان یکی از مناطق مهم کشت گندم در شهرستان می باشد که در طول مراحل، گندم کاران با هماهنگی این مدیریت آموزشهای لازم را می بینند تا از آخرین یافته های علمی کشاورزی بهره مند شوند.

مؤیدی گفت: سال گذشته کشاورزان شهرستان از برخی مزارع استانهای همجوار بازدید بعمل آوردند و این شیوه آبیاری گندم را برای اولین بار در شهرستان و استان به عنوان نمونه اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی بستک رصد نوع آبیاری جدید، در تمامی مراحل تا برداشت محصول را یکی از برنامه های این مدیریت دانست و گفت: در پایان میزان و سلامت محصول به دست آمده مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت موفق بودن این طرح مشوق هایی از قبیل مشاوره و… برای اجرای فراگیر آن به کشاورزان شهرستان داده خواهد شد.

لازم به ذکر است با هدف آشنایی دیگر کشاورزان شهرستان با این طرح، گندم کارانی از منطقه فاریاب، ایلود و کمشک نیز حضور داشتند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top