skip to Main Content

فعالیت‌های بخش پارسیان‌شناسی ثمرات قابل توجهی در پی دارد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان گفت: فعالیت‌های بخش پارسیان‌شناسی در این شهرستان می‌تواند در آینده ثمرات قابل توجهی در بعد فرهنگی هنری و اجتماعی داشته باشد.
خبرگزاری فارس: فعالیت‌های بخش پارسیان‌شناسی ثمرات قابل توجهی در پی دارد
 به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان واقع در منطقه غربی هرمزگان، مرضیه دیلمی‌نژاد صبح امروز در نشست نقد و بررسی کتاب سال‌های سیاه نوشته عبدالرحمن ایزدی که با حضور مؤلف کتاب و فرهنگ‌دوستان عرصه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه باقرالعلوم (ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نقد و بررسی کتب نویسندگان و مؤلفان، موجب از رفتن نقاط ضعف و قوت یافتن نوشته‌ها می‌شود و به خلق آثار بیشتر کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی بخش پارسیان‌شناسی در کتابخانه یکی از اهداف معرفی و نقد و بررسی کتب و ایجاد فضایی جهت نقد و بررسی آثار نویسندگان بومی است که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

عبدالرحمن ایزدی مؤلف کتاب مذکور در این راستا افزود: کتاب سال‌های سیاه به عنوان نخستین اثر داستانی در منطقه پارسیان قلمداد می‌شود که دارای محتوایی داستانی تخیلی از واقعیت‌های روزمره زندگی افراد برگزفته شده که در سال ۹۱ بیش از هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است.

مولف کتاب سال‌های سیاه ادامه داد: کتاب چراغ هدایت انسان است و او را از تاریکی‌های جهل و نادانی باز می‌دارد و یک نویسنده باید با نگارش صحیح و مطالب عبرت‌آموز بتواند تجربیات را به خوبی در اختیار خواننده قرار دهد.

در ادامه جلسه حسین حسن‌دخت یکی از منتقدین در این نشست ضمن اشاره به این نکته که این کتاب اثر بسیار خوبی در زمینه داستان کوتاه فارسی است، افزود: در این کتاب بسیاری از اصول داستان‌نویسی فارسی با وجود آن که نخستین اثر داستانی این نویسنده بوده، رعایت شده است.

وی گفت: شیوه روایت داستان این کتاب به شیوه اول شخص است و خود راوی و نویسنده به نوعی در داستان حضور دارند و انتخاب این شیوه یکی از سخت‌ترین شیوه‌های روایت داستان است چرا که نویسنده باید در آن شخصیت‌های داستان را خوب ساخته و پرداخته کند که این نکته در کتاب دیده می‌شود.

گفتنی است عبدالرحمن ایزدی ۳۵ سال در زمره نویسنده و شاعران شهرستان پارسیان است که به دو زبان عربی و فارسی و با لهجه مردم دشتی شعر می‌سراید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top