skip to Main Content

تمامی درآمدهای حاصل از اسکله احداثی متعلق به انرژی بر پارسیان است

نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در حالی برگزار شد که وی علاوه بر اعلام برنامه های پیش روی این منطقه در سالجاری برای شکوفایی غربی ترین شهرستان هرمزگان به برخی موضوعات مهم و مورد سوال پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ندای هرمزگان، حسن شاهرخی که ابتدا گزارش جامعی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام این مجموعه را تشریح می کرد، به سوال ندای هرمزگان در خصوص برخی ابهامات درباره اسکله احداثی مجموعه در ساحل شهرستان پارسیان گفت: احداث این اسکله درآمد بالا و پایداری را نصیب منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان می کند که متعلق به شهرستان پارسیان است.

وی افزود: با تکمیل این اسکله عملا بسیاری از عملیات تخلیه و بارگیری از اینجا صورت میگیرد و درآمد زیادی را نصیب این منطقه می کند.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، احداث این اسکله فرصتی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد حاصله صرفا به انرژی بر پارسیان که واقع در استان هرمزگان است، تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد، این اسکله از سوی انرژی بر پارسیان ساخته شده و درآمد آن مربوط به شهرستان پارسیان است و نباید دید منفی نسبت به آن داشته باشیم چرا که این اسکله به نفع مردم پارسیان است.

شاهرخی در ادامه به دیگر فعالیت های مجموعه منطقه ویژه انرژی بر پارسیان اشاره کرد و گفت: در سال جاری کلنگ ۱۳ پروژه در منطقه ویژه پارسیان به زمین زده می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: یکی از اصول مهم در فعالیت مناطق ویژه مطالعات است و در کنار آن مناطق ویژه باید مجوزهای لازم را داشته باشند و ضلع بعدی فعالیت این مناطق زیرساخت هاست که به زیرساخت های دوران ساخت و بهره برداری تقسیم می شود.

وی ادامه داد: ایده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از سال ۸۴ مطرح شد تا سال ۹۵ این منطقه تنها در حد زمین و فنس کشی باقی مانده بود و در حوزه مطالعات و زیرساخت و مجوزها اقدام منجر به نتیجه انجام نشده بود.

مهر به نقل از مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان نوشت: ۹۹ درصد اقدامات حوزه مطالعات منطقه ویژه پارسیان انجام شده و دقیقا می دانیم که در این منطقه باید چه کار کنیم و تمام اهداف و چشم اندازهای آن مکتوب شده است.

شاهرخی با بیان اینکه یک ضلع فعالیت ما حضور سرمایه گذاران است، تصریح کرد: مجوز استقرار گمرک در منطقه ویژه پارسیان اخذ شده است و احداث بزرگترین بندر تخصصی صنعتی و معدنی کشور در پارسیان آغاز شده است و مجوز مرز مجاز این بندر نیز از کارگروه مربوطه در وزارت کشور اخذ شده است.

وی گفت: در کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی مصوب داریم که تنها دو منطقه ویژه مجوز رفع تعهد ارزی داشتند که با پیگیری های انجام ما این مجوز را برای مناطق ویژه خلیج فارس در بندرعباس و پارسیان دریافت کردیم.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: ساخت اسکله منطقه ویژه پارسیان آغاز شده است و تا نیمه دوم سال جاری یک پست اسکله را مستقر خواهیم کرد و برآیند کار ما ایجاد چهار پست اسکله خواهد بود.

شاهرخی بیان داشت: یکی از سخت ترین کارهای ما دریافت مجوز محیط زیست بود که برای آن از یک شرکت مشاور بین المللی محیط زیست در بالاترین سطح اروپا استفاده کردیم و با همکاری شرکت ایرانی، توانستیم محوز محیط زیست را اخذ کنیم و همزمان با آن نیز مجوز احداث آب شیرین کن را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان تمامی زیرساخت های دوران ساخت را فراهم کرده است، اضافه کرد: تمامی زیرساخت ها برای احداث از جمله آب و برق در این منطقه فراهم است و جاده و فضای سبز نیز در حال ساخت است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: سرمایه گذار برای احداث آب شیرین کن قطعی شده است و در بحث برق نیز فراخوانی انجام شد که در حال حاضر با سه شرکت در حال
مذاکره هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذار خارجی به معنای واقعی جذب نکرده ایم، اظهار داشت: سه شرکت بزرگ حوزه نفت و گاز اروپا برای بازدید از منطقه ویژه پارسیان دعوت شدند اما هنوز پاسخی نداده اند، شرکت های چینی نیز بازدید داشتند و هنوز و چهار شرکت بزرگ داخلی برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: یک شرکت که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران صلاحیت آن را تایید کرده است به زودی کار خود را در پارسیان آغاز می کند.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر ۷۰۰ نفر به طور مستقیم در منطقه ویژه پارسیان مشغول به کار هستند و در سال جاری جشن هزار شاغل در منطقه ویژه پارسیان را خواهیم گرفت که بالغ بر ۷۰ درصد این شاغلان بومی هستند در حالی که قانون ۵۰ درصد بومی را ملزم کرده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه پارسیان همکاری بسیاری با نمایندگان و معتمدین مردم این شهرستان برای جذب نیروهای بومی در این منطقه داشته است.

وی با اشاره به اقدامات منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در ایفای مسئولیت های اجتماعی، عنوان کرد: حمایت و پرداخت هزینه های یک تیم فوتبال در این شهرستان، حمایت از یک تیم فوتسال بانوان و کمک هایی در بخش های تحصیلی و مذهبی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان بیان داشت: در سال جاری کلنگ ۱۳ پروژه در منطقه ویژه پارسیان به زمین زده می شود.

شاهرخی تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان به لحاظ شرکتی و مدیریتی کاملا از منطقه ویژه لامرد تفکیک شده است اما به لحاظ طرح در سازمان برنامه و بودجه در قالب یک طرح هستند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top