skip to Main Content

جمع‌آوری ۸۹۷ میلیون تومان زکات در شهرستان پارسیان

رئیس کمیته امداد پارسیان گفت: در سال گذشته ۸۹۷ میلیون تومان زکات توسط مردم این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر محسن نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پارسیان اظهار داشت: کمیته امداد این شهرستان برای تأمین نیازهای اساسی فقرا بخشی از عمده کمک‌ها را در قالب زکات از سوی خیران، موسسات خیریه‌، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تشیع، کشاورزان و دامداران و شبکه‌های نیکوکاری تأمین می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۸۹۷ میلیون تومان زکات مردم نوع‌دوست شهرستان پارسیان توسط شورای زکات شهرستان جمع‌آوری‌شده که از این میزان زکات ۳۸۶ میلیون تومان مربوط به زکات واجب، ۱۱۷ میلیون تومان مربوط به زکات مستحبی و ۳۹۴ میلیون تومان مربوط به زکات فطریه بوده است.

رئیس کمیته امداد پارسیان با بیان اینکه فقرا در هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری‌شده اولویت‌دارند، ادامه داد: با توجه به اطلاعات جامعی که کمیته امداد امام خمینی (ره) از وضعیت محرومین و نیازمندان شهرستان دارد، می‌تواند زکات جمع‌آوری‌شده را در رفع مشکلات اساسی نیازمندان مصرف و هزینه نماید.

نصرتی یادآور شد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر محل صرف امور فقرا و نیازمندان همان منطقه می‌شود و تهیه جهیزیه نوعروسان، آزادی زندانیان، کمک به معیشت، مسکن و اشتغال نیازمندان از جمله اقدامات انجام‌شده از محل جمع‌آوری زکات شهرستان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود همه مردم در هر جایگاهی برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: زکات یک امر واجب الهی است که باید با اولویت فقرا و نیازمندان هزینه شود و پرداخت زکات نیز باعث از بین رفتن فقر می‌شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top