skip to Main Content

دغدغه هنرمند هرمزگانی مجید سرنی زاده: آیا در هرمزگان قحطی رجال فرهنگی رخ داده؟!

یادداشت زیر نوشته‌ی “مجید سرنی‌زاده” از هنرمندان سرشناس هرمزگان در این باره است که در صفحه‌ی اینستاگرام‌اش منتشر کرده است که توسط بادگیر بازنشر داده می شود:

 

«آقای همتی بزرگوار، استاندار محترم هرمزگان
🔹مدت‌هاست شما بر کرسی خدمتگذاری استانداری هرمزگان تکیه زده‌اید و با توجه به سابقه فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای شما در سازمان صداوسیما، ما اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان چشم‌انتظار بودیم که رویکردها و برنامه‌های خود را اعلام نمایید.
🔹اما شما فقط از اقتصاد و توسعه‌ی اقتصادی گفتید بی‌آنکه در خصوص برنامه‌هایتان در زمینه‌ی توسعه فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی سخنی بگویید. متاسفانه هیچ دیداری هم به‌صورت تخصصی با هنرمندان میسر نشد تا پیشنهادات و دیدگاه‌های هنرمندان هرمزگان را بشنوید، که جای بسی تامل دارد که علت این غفلت از ظرفیت‌های هنری استان هرمزگان و عدم تشکیل نشست چه بوده است.
🔹برادر عزیز! همه ما واقفیم که هر مدیری در انتخاب مشاور خود باید آزاد باشد و فردی یاور، مطمئن و متخصص را به مشاوره برگزیند. جناب‌عالی سال‌ها در عرصه‌ی رسانه و فرهنگ کار کرده‌اید و استحضار دارید که در حوزه فرهنگ هرگونه برنامه‌ای تنها در صورتی موفق خواهد بود که مبتنی بر شناخت دقیق و عمیق از جامعه‌ی هدف باشد.
🔹به همین دلیل است که مشاور اقتصادی و تکنولوژی و بین‌الملل و کارآفرینی را شاید بتوان از خارج از جامعه هدف انتخاب کرد اما مشاور فرهنگی را به‌دلیل اهمیت بالای عامل انسانی در این حوزه، عموما از میان متخصصان آشنا به جامعه‌ی مخاطب انتخاب می‌کنند.

🔹اخیرا دوست هنرمندی خود را مشاور فرهنگی هنری شما معرفی کرده و از یک پروژه سینمایی سخن می‌گوید که گویا برگ‌برنده‌اش برای تصدی این مسئولیت است. اگر ادعای ایشان مبنی بر اینکه مشاور فرهنگی و هنری جناب‌عالی در استان باشند صحت داشته باشد، اینجا دو سوال مطرح است، نخست آنکه با وجود ضرورت انتخاب فردی آشنا به جامعه مخاطب به عنوان مشاور فرهنگی، آیا در هرمزگان قحطی رجال فرهنگی رخ داده که فردی غیرآشنا به فرهنگ هرمزگان می‌شود مشاور فرهنگی و قرار است مشاوره‌هایی هزینه‌بر با اهداف نامعلوم فرهنگی به جناب‌عالی ارائه نماید.

🔹اگر سراغی از هنرمندان و فرهنگیان ملی و بین‌المللی هرمزگان بگیرید فهرست بلندبالایی در اختیارتان خواهد بود از اساتید و بزرگان فرهنگ و هنر استان، افرادی با تجربه‌های ملی و بین‌المللی و با تحصیلات دانشگاهی که ما جوانان افتخار شاگردی‌شان را داشته ایم و می‌توانید نزدیک‌ترین شان به رویکردهای خودتان را به عنوان مشاور برگزینید.
🔹سوال دوم اینکه مگر هرمزگان فیلم‌ساز و جامعه فیلم‌سازی ندارد که چنین پروژه‌ای را مدیریت کنند؟ احترام همه کارگردانانی که دوست مشاورمان مطرح کرده‌اند بر همه ما واجب است اما آیا سراغی از جامعه فیلم‌سازی هرمزگان که تحصیلات و تخصص و تجربه فیلم‌سازی و افتخارات ملی و بین‌المللی دارند گرفته‌اید که نظرشان در این باره چیست؟
🔹جناب آقای همتی، دوست عزیز فرهنگی، اگر اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان برای گفت‌وگو با جنابعالی عجله نکردند به این خاطر است که جامعه خود را می‌شناسند، بر مشکلات آگاه‌اند و اولویت اشتغال و توسعه اقتصادی را برای آینده جوانان‌شان مهم می‌دانند و تاکنون صابرانه منتظر بوده‌اند که رویکردهای شما را بدانند تا با شناخت خود از جامعه شان پیشنهاداتشان را مطرح کنند.

🔹امیدواریم جناب‌عالی با اظهارنظری صریح در خصوص این ادعاها نگرانی‌های هنرمندان و فرهنگیان استان را پاسخ دهید و همچنین فرصتی فراهم نمایید تا همه انجمن‌های هنری و فرهنگی استان پیشنهادات خود را برای توسعه فرهنگی به جناب‌عالی ارائه نمایند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top