skip to Main Content

افتتاح مرکز آموزشی استثنایی مرحوم شیبانی جناح

با حضور شهباز بارانی بنویی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان و مرتضی عباس نسب معاون آموزش ابتدایی اداره کل و مسئولین اداری مرکز آموزشی استثنایی مرحوم شیبانی جناح افتتاح شد.

20141210_114303

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه جناح؛ شهباز بارانی بنویی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان ضمن گرامی داشت هفته معلولین در جلسه ای با مدیران منطقه اظهار داشت: از خیر بزرگوار حاج شیبانی و علی نظیفی نماینده خیر که در ساخت این مرکز آموزشی جهت استفاده دانش آموزان استثنایی تلاش نموده اند تشکر و قدردانی می شود.

وی افزود : این ساختمان در مساحت ۳ هزار ۷۸۰ متر مربع و با زیر بنای ۳۸۰ متر با هزینه ساخت میلیارد و هفتصد میلیون ریال در مدت دو سال ساخته شده است .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان به نکات مشترک آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی پرداخت و گفت : هزار و ۸۸۰ دانش آموز در مدارس و کلاس های خاص استان هرمزگان خدمات داده می شوند.

شهباز بارانی با تاکید بر طرح تلفیقی و فراگیر گفت : دانش آموزان با معلولیت خفیف در مدارس عادی خدمات دریافت خواهند کرد مگر در موارد کند ذهنی شدید که در مرکز آموزش استثنایی خدمات داده خواهند شد. وی اضافه کرد : اداره استثنایی استان خدمات توانبخشی در مدارس ارائه می کند تا دانش آموزان در مدارس عادی فعالیت کنند و در جامعه عادی زندگی نمایند ، نه فقط خاص باشند چون در طول مراحل تحصیلی به چالش کشیده خواهند شد. رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان در ادامه خاطر نشان ساخت :بایستی فاصله دانش آموزان دارای معلولیت جسمی و حرکتی با دانش آموزان عادی با ایجاد شرایطی از جمله خدمات توانبخشی کمتر نماییم . وی افزود : با این وجود یک جامعه فراگیر خواهیم داشت .

وی با اشاره به دانش آموزان استثنایی که از گردونه آموزش خارج می شوند خطاب به مدیران گفت : با ثبت نام آنان کمک نماییم تا وارد جامعه شودند.

شهباز بارانی تصریح نمود : به شکرانه سلامتی خود و فرزندان عنانیت ویژه ای به دانش آموزان استثنایی و کم توان ذهنی داشته باشیم.

وی در جمع مدیران منطقه جناح ابراز داشت : مرکز اختلال یادگیری درمانگاهی است برای درمان یادگیری دانش آموزان، زیرا معلم به تنهایی نمی تواند اختلال یادگیری دانش آموز را درمان نماید.

ناصر چمن پیرا رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جناح ضمن گرامی داشت هفته معلولین اظهار داشت : تلاش های معلمان و مدیران استثنایی بسیار بیشتر از مدارس عادی می باشد. وی ضمن اهمیت دانش آموزان استثنایی گفت : اداره جناح با همکاری اداره استثنایی استان تمامی تلاش خود را جهت بهبود عملکرد آموزشی و توانبخشی آنان خواهد نمود.

تنظیم خبر توسط: میلاد کارگر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top