skip to Main Content

به دنبال توجه جامعه جهانی به موضوع خلیج‌فارس هستیم

به گزارش بادگیر نیوز ، منطقه خلیج‌فارس، علیرضا درویش نژاد در نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس بیان کرد: خلیج‌فارس متعلق به همه ایرانیان است چه شیعه چه سنی و دیگر اقوام به‌طور یکسان از آن سهم دارند و باهدف اینکه نگاه‌های بین‌المللی را متوجه این موضوع کنیم که خلیج‌فارس متعلق به ایرانیان است، هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس را در هرمزگان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره با محوریت هرمزگان در ردیف بودجه کشوری قرارگرفته است و این جشنواره باسیاست تمرکززدایی باعث تقویت این رویداد و بهره‌مندی عموم مردم از ثمرات و نتایج آن می‌شود.

درویش نژاد افزود: باید بر موضوع خلیج‌فارس توجه بین‌المللی شود، که در این جشنواره یک پژوهشگر از کشور هلند که در رابطه با خلیج‌فارس کتاب نوشته است از مهمانان جشنواره است و مستندات تاریخی خود بر حقانیت خلیج‌فارس را بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: در قالب این جشنواره دومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس را با حضور هنرمندان هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین از دیگر بخش‌های این جشنواره بین‌المللی دومین فستیوال منطقه‌ای موسیقی مرزداران خلیج‌فارس و سواحل مکران است که با حضور گروه‌های محلی و اقوام مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش داستان نویسان خلیج‌فارس از دیگر بخش‌های این جشنواره است که با حضور داستان نویسان این حوزه با اجرای داستان خوانی و روایت آزادسازی جزیره هرمز و اهتزاز پرچم بر فراز قلعه در جزیره هرمز اتفاق می‌افتد.

درویش نژاد ابراز کرد: به دلیل جغرافیای خاص بندر لافت و در ادامه سیاست‌های تمرکززدایی این جشنواره با مشارکت مردم، اختتامیه این جشنواره در بندر تاریخی لافت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین و خانواده شهدای خلیج‌فارس به همراه رونمایی از تمبر ملی خلیج‌فارس و کتاب و مقالات در خصوص خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: به دنبال توجه جامعه جهانی بر موضوع خلیج‌فارس هستیم و قصد نداریم تنها شعار دهیم که خلیج‌فارس متعلق به کشور ما است و می‌خواهیم به دنیا بفهمانیم که تنها با جنگ نظامی نمی‌توان این اصل را ثابت کرد و با گفت‌وگوی فرهنگی و هنری نیز می‌توان این کار را انجام داد.

منبع : ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top