skip to Main Content

مسلمانان باید با آگاهی و بصیریت ‌در مقابل دشمنان اسلام ‌‌ایستادگی کنند‌

به گزارش پایگاه خبری بادگیر،آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، ۲۷ رجب را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی دانست و اظهار داشت: در این روز بزرگ، وحی الهی بر حضرت محمد(ص) نازل و به پیامبری مبعوث شد.

وی در ادامه، عید مبعث را روز ولادت اسلام دانست و بیان داشت: در این عید سعید، مردم از ظلمات بیرون آمدند و به نور پیوستند، امت اسلامی باید این روز مبارک را در سراسر جهان جشن بگیرند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مبعث دارای آثار و برکات بسیار و راه نجات و تعالی بشر است افزود: متاسفانه برخی روایات نادرست در خصوص به پیامبری رسیدن حضرت محمد (ص) نقل شده که در آنها مطرح می‌کنند که پیامبر بزرگوار اسلام از رسیدن خود به پیامبری خبر نداشت در حالی که ما معتقدیم پیامبر (ص) از همان ابتدا این مسئله را می‌دانست و به آیین خود عمل می کرد و در روز مبعث پیامبری خود را اظهار کرد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه باید با تأسی از سیره پیامبر(ص)، مسیر وحدت و اتحاد ایشان را ادامه دهیم ابراز داشت: از آنجا که ما امت آن حضرت هستیم باید پیامبر را برای خود الگویی قرار دهیم و مسیر وحدت و هم بستگی را که پیامبر در میان اعراب جاهلیت ایجاد کردند، ادامه دهیم.

وی همچنین تاکیدکرد: عید مبعث بزرگترین رخداد تاریخ است که دیگر تکرار ندارد و پیامبر اکرم (ص) آخرین فرستاده خدا بوده و خداوند در وصف آخرین پیامبرش اینطور فرموده که خود و ملائکه اش دائما درود و سلام بر این پیامبر می فرستند.

آیت الله نعیم‌آبادی ادامه داد: یعنی اینکه حضرت محمد(ص) در نزد خداوند عزیزترین بنده است که به عنوان سفیر او در میان مردم مبعوث شده و یک انسان کامل است، هرکس بخواهد به کمال برسد باید ایشان را به عنوان الگو قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت مبعث رسول اکرم(ص) گفت: خداوند خطاب به مومنان درباره بعثت می‌فرماید، ما بر مومنان منت گذاشتیم که فردی را از میان خود آنان انتخاب کردیم.

وی، تکمیل و ارتقای ارزش های اخلاقی را یکی از اهداف و انگیزه های بعثت خواند و گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد تا اخلاق انسان ها را اصلاح و کامل و اخلاق زشت و ناپسند را از آنان دور و اخلاق نیکو و پسندیده را جایگزین آن کند.

سیره پیامبر کامل ترین و زیباترین سیره ها است

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: اکنون همه مسلمانان وظیفه بسیار سنگین و خطیری بر عهده دارند تا با همدلی و وفاق در کنار هم در جهت ترویج دین اسلام و دفاع از آرمان ‌هایی که مدنظر اسلام است، حرکت کنیم.

آیت الله نعیم‌آبادی بیان کرد: مسلمانان باید بیش از هر زمانی آگاه باشند و با بصیریت و بینش کافی در مقابل دشمنان اسلام که با نام اسلام قصد ضربه زدن به دین مسلمانان را دارند ایستادگی کنند.

وی افزود: عیدهایی نظیر عید مبعث، عید فطر و دیگر عیدهای مسلمانان فرصت بسیار مناسبی است که در کنار برگزاری جشن و سرور بار دیگر پیمان اخوت، دوستی و در کنار هم بودن در جهت پایداری اسلام را ببندیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، سیره پیامبر را کامل ترین و زیباترین سیره‌ها دانست و بیان کرد: از سپیده دم اسلام، مسلمانان در ابراز محاسن حضرت و نشر عطرآگین دلاویزش برهم سبقت می‌گرفتند و پیداست که سیرت آن بزرگوار، گفتار، کردار و اخلاق ارجمند اوست.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: پیامبر اکرم (ص) و یاران با وفایش در دوران بعد از بعثت متحمل سختی‌ ها و مشقت ‌های فراوانی شدند تا پایه‌های اسلام را تحکیم ببخشند و مسلمانان را از ظلمت و تاریکی نجات دهند.

منبع:تسنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top