skip to Main Content

محیط زیست و منابع طبیعی بستر و زمینه ای است جهت زندگی/دستگاه قضایی با ادارات متولی منابع طبیعی همگام است

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به اهمیت محیط زیست ومنابع طبیعی گفت:محیط زیست ومنابع طبیعی یک بستر ویک زمینه برای زندگی بهتر است.

IMG_6461

به گزارش پایگاه خبریبادگیر به نقل از پارسیان خبر:عباسی رئیس دادگستری پارسیان در نشست ادارات متولی منابع طبیعی شهرستان گفت:دایره منابع طبیعی صرفا در حد یک اداره ونهاد نیست بلکه یک وظیفه عمومی است که در اختیار چند اداره قرار گرفته که به عنوان جانشین ونیابت از سایر نهاد های دولتی در حال خدمت هستند.

رئیس دادگستری پارسیان خاطرنشان کرد:منابع طبیعی اعم از آب،خاک وپوشش های گیاهی آن چنانی که در قانون اساسی نیز آمده است جزء ثروت های عمومی وخدادادی قرار می گیرد و ارتباطی صرفا به یک نسل ندارد وبه همه نسل ها تعلق می گیرد.

عباسی با بیان تکلیف در قبال منابع طبیعی افزود:همه ما وظیفه داریم که رکن امانتداری وامانت پذیری را درمورد این نعمت الهی به احسن وجه انجام دهیم و وقتی که به منابع طبیعی از منظر نعمت نگاه کنیم،در نعمت نباید اسراف صورت پذیرد برای اینکه حرام است.

وی با بیان ویژگی ها و اهمیت منابع طبیعی و درخت گفت:هنگامی که به بیان طبیعت می پردازیم اولین چیزی که در ذهن ما تداعی می شود درخت است و درخت چیزی است که درآیات متعدد قرآن کریم بیش از ۲۶ بار به آن اشاره شده و حتی در بعضی از سوره ها خداوند متعال به درخت سوگند یاد کرده که این نشان از اهمیت درخت و منابع طبیعی را نشان می دهد.

رئیس دادگستری شهرستان پارسیان ادامه داد:ازلحاظ علمی جدای از بحث زیست محیطی و اخلاقی محققان به این نتیجه رسیده اند که یک درخت علاوه بر تولید اکسیژن،۴برابر دی اکسید کربن هوا رانیز تصفیه می کند وبیش از ۱/۵برابر ذرات گرد وغبار را جذب و هوا را سالم وپاکیزه نگه می دارد.

عباسی با احساس نارضایتی از تخریب محیط زیست عنوان داشت:ما از تخریب و نابودی محیط زیست به هیچ وجه راضی وخرسند نیستیم،زیرا تخریب محیط زیست نهایتا تخریب ونابودی نسل بشر را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد:در حفظ کاربری اراضی،ماده ۱۰ قانون می گوید که مأموران جهاد کشاورزی اگر اقدامات وعملیاتی را دیدند که منافی با بحث کاربری اراضی کشاورزی دارد می توانند رأسا با گزارش به نهادهای متولی خودشان اقدام کنند، ونیروی انتظامی مکلف است با نهادهای مرتبط نهایت همکاری را داشته باشند.

عباسی افزود:اگر این نهادها ونیروی انتظامی کارآمدی واقتدار لازم را درجلوگیری وبرخورد با تجاوزکنندگان به محیط زیست نداشتند،پشتوانه قوی تری به نام دستگاه قضا وجود دارد که با صدور احکام قاطع ، محکم ،مستدل و مستند قطعا نسبت به برخورد با این گونه متجاوزین اقدام جدی صورت خواهد داد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top