skip to Main Content

گزارش تلگرامی ابتکار از سفر یک روزه به کیش و هندورابی

در سفر یک روزه اخیرم به جزایر کیش و هندورابی در هیات همراه معاون اول رییس جمهور، از موضوعات مورد پیگیری، طرح جامع توسعه و جزیره هندورابی بود.
ابتکار
به گزارش پایگاه خبری بادگیر، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در یک گزارش تلگرامی آورده است:در این بازدید پس از ارایه گزارش سازمان منطقه آزاد کیش در مورد طرح جامع توسعه جزیره هندورابی، قرار شد کارگروهی برای بررسی طرح تشکیل شود.
این کار گروه متشکل از نمایندگانی از اداره محیط زیست استان هرمزگان و ستاد سازمان، همچنین منطقه آزاد کیش خواهد بود تا مسئله به وجود آمده به صورت کارشناسی بررسی و رسیدگی شود. بعد از شروع ساخت بندرگاهی در ضلع شمال غرب جزیره هندورابی خلیج فارس توسط سازمان منطقه آزاد کیش و نگرانی از تخریب زیستگاه مرجانی در نتیجه این طرح‌ توسعه‌ای، تیم کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست از این جزیره بازدید کرد و قرار شد کمیته ای با عضویت سازمان منطقه آزاد کیش، اداره حفاظت محیط زیست استان و قوه قضاییه تشکیل شود.
اکنون می بایست کلیه گزارش‌های ارزیابی مربوط به طرح توسعه‌یی هندورابی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه تا مطالعه و بررسی شده و از رعایت رویه‌های علمی و استانداردها مطمئن شویم.
جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان با ۲۲.۸ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندرعباس در خلیج فارس قرار دارد که در سال ۸۹ مدیریت این جزیره از طریق مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد کیش واگذار شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top