skip to Main Content

پردل: هرکس دم از اختلاف بزند باید منزوی شود / مدیر کل ارشاد: هرمزگان قابلیت‌های زیاد فرهنگی دارد/ نماینده چاپخانه‌های استان: صنعت چاپ در هرمزگان مریض است

نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان با فعالان هنر فرهنگی بندرعباس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری نشست مشترک وزیر ارشاد و استاندار هرمزگان با فعالان هنری فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از بندرعباس، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان صبح امروز در نشست مشترک با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان با نخبگان فرهنگی و هنری این استان با بیان اینکه هرمزگان از غنای بالایی در حوزه فرهنگ برخوردار است اظهار داشت:‌ به همان اندازه که این استان در حوزه اقتصادی ظرفیت دارد،  در حوزه فرهنگی نیز دارای قابلیت‌های بالایی است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف هنری دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی بالایی هستیم که این امر در کنار ظرفیت‌های پژوهشی از استان یک استان ویژه در امر فرهنگ و هنر ساخته است.

باید خود مروج اخلاق‌مداری باشیم

شیخ صالح پردل از عملای اهل سنت هرمزگان، نیز در ادامه ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه هدایت به اسلام ورود به اخلاق‌مداری است، اظهار داشت: اینکه مدام از خوبی و اخلاق‌مداری بزرگان بگوییم و خود بر آن عمل نکنیم امری ناپسند و نادرست است.

وی ادامه داد: توسعه و سازندگی و اقدام برای تغییر به دست خود افراد در جامعه محقق می‌شود و پس از این است که خداوند به یاری یک حرکت خیر می‌آید، البته نه اینکه دست به روی دست گذاشته شود و منتظر کسی ماند برای ما کاری انجام دهد.

پردل اضافه کرد: در باب تقویت وحدت باید نگاه‌ها را تغییر دهیم و علما و امرا نقش عمده‌ای در تقویت وحدت دارند، باید افرادی که مخرب وحدت هستند، به انزوا کشیده شوند.

حوزه نشر و کتاب مریض است

حسین استاد نماینده کتابفروشی‌ها و چاپخانه‌های هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه صنعت چاپ و نشر و کتاب بیمار است، گفت: ما تیماردارانش نیز بیمار و رنجورتریم و اگر فکری به حال این بیماری نشود، وضعیت بحرانی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه برخی‌ها می‌گویند ایرانی‌ها کتاب نمی‌خوانند بد است و باید دنبال دلایل نخواندن کتاب گشت که یکی از دلایل آن قیمت بالا و عدم وجود کتاب‌های مناسب است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top