skip to Main Content

نباید از تعدد کاندیداها نگران بود / برای دولت جناح‌ها فرقی ندارند ‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، گرچه برخی‌ها به تعداد زیاد کاندیداها انتقاداتی دارند، اما همین که این افراد احساس مسئولیت کرده‌اند در نوع خود قابل تامل و ستودنی است.
خبرگزاری فارس: نباید از تعدد کاندیداها نگران بود / برای دولت جناح‌ها فرقی ندارند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از فارس، علی جنتی شامگاه دوشنبه در حاشیه همایش وحدت و همدلی با بیان اینکه در طول این سال‌ها محاصره کامل بر کشور حاکم بوده و تحریم‌هایی تمام عیار بر کشور حاکم شده است، افزود: در طول نیم قرن گذشته هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که تا این حد تحت محاصره و تحریم شده باشد به نحوی که در شورای امنیت ۶ قطعنامه بر علیه ایران هر کدام شدیدتر از قبلی بر علیه کشور وضع و تصویب شد.

جنتی با بیان اینکه تحریم‌های بانکی و نفتی که بر علیه ایران وضع کردند در دنیا بی‌سابقه بوده است، افزود: با همه این اوصاف نیازهای اساسی کشور با تدابیر رهبری و دولت فراهم شد.

وی با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت در برخی از استان‌ها به اندازه سه روز ذخیره گندم داشتیم، افزود: امروز به اندازه هشت ماه در اغلب استان‌های کشور ذخیره گندم داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در طول ۱۲ سال گذشته آنها به دروغ ایران را متهم کردند، گفت: امروز شاهد اثبات حقانیت ایران اسلامی هستیم.

جنتی ‌افزود: کاری که در ماه‌های اخیر برای خارج سازی ایران از تحریم‌ها توسط دولت شده است، در طول تاریخ سازمان ملل متحد بی‌سابقه است چرا که ایران با داشتن ۶ قطعنامه تحت فصل هفتم، توانسته است خود را از بحران نجات دهد.

وی با بیان اینکه رویه تحریم، سپس جنگ و سرانجام براندازی حکومت‌ها یک رویه در دنیا محسوب می‌شود، اضافه کرد:‌ امروز نه تنها تحریم‌ها از سر کشور رفع شده است،‌ بلکه حق ما نیز به رسمیت شناخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه در رویه جدید که قرار بود، اورانیوم از کشور خارج شود باید گفت تاکنون یک گرم اورانیوم هم از کشور خارج نشده است‌ و این در حالیست که ۲۰۰ کیلوگرم کیک زرد وارد کرده‌ایم.

به گفته جنتی، امیدواریم ظرف ۱۰ الی ۲۰ روز آینده تمام تحریم‌های اقتصادی و بانکی برداشته می‌شود و گشایشی در وضعیت کشور پیدا می‌شود تا دولت بتواند برخی از مشکلات و گره‌ها را از پای ملت باز بکند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که دولت در شرایط سخت و دشوار انجام داد، اجرای طرح سلامت بود که توانسته است بسیار موثر واقع شود.

جنتی با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر دوری از فساد از تمام شئون است، یادآور شد: در طول این دو سال شنیده نشده که در گوشه‌ای از دولت فسادی رخ داده باشد و این در حالیست که در دولت قبل ملت هر از چند گاهی شاهد اخبار فسادهای میلیاردی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات، افزود: تمام تلاش دولت بر برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تنش بوده و به هیچ وجه قصد دخالت جناحی در انتخابات ندارد و برایش فرقی ندارد از کدام جناح وارد مجلس بشوند بلکه برای دولت این مهم است که افراد شایسته و قابل و توانمند و دلسوز وارد مجلس بشوند.

جنتی با بیان اینکه خوشبختانه تعدادی زیادی برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌ گرچه به این تعداد زیاد انتقاداتی دارند، اما همین که این افراد احساس مسئولیت کرده‌اند در نوع خود قابل تامل و ستودنی است.

وی ادامه داد: آن‌ چیزی که مهم است این است که کسانی وارد مجلس شوند که منتخب مردم هستند و این امر از هر چیزی مهم‌تر است.

جنتی در ادامه به فعالیت‌های داعش در منطقه اشاره و گفت: بارها در دیدارهای خارجیم خطر نفوذ داعش به کشورهای اروپایی را گوشزد شده‌ام و به آنها گفته‌ام که اینها اهل کشورهای شما هستند که وارد عراق و سوریه می‌شوند و پس از دیدن آموزش‌های نظامی به کشورهای شما برمی‌گر‌دند و برایتان اسباب مکافات می‌شوند که آنها تازه پس از حوادث پاریس از خواب بیدار شوند که امیدواریم با همت مسلمانان واقعی این جریان تکفیری از بین برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با آزاد شدن سرزمین عراق و سوریه، گروه‌هایی همانند داعش از بین نمی‌رود، گفت: باید همه مسلمانان دست به دست هم بدهند تا جلوی بروز جریان‌های افراطی و افکار اینچنینی را بگیرند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top