skip to Main Content

۱۵۰ هکتار از اراضی پارسیان به کشت تنباکو اختصاص داده شد+ تصاویر

کشت تنباکو در ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان آغاز شد و این در حالی است که نسبت به سال گذشته قریب به ۵۰ درصد با کاهش کشت مواجه هستیم.

تنباکو

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار در خصوص کشت تنباکو در شهرستان پارسیان گفت: شهرستان پارسیان یکی از مناطق مهم جنوب کشور است که به صورت سنتی مردم به کاشت تنباکو اشتغال داشته‌اند و از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: کشت تنباکو سال‌های گذشته سطحی معادل ۳۰۰ هکتار به خود اختصاص می‌داد که امسال با کاهش ۵۰ درصدی به ۱۵۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته که این محصول به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شد از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شده است که هم به بازدهی بهتر محصول کمک می‌کند و هم از تلف شدن آب جلوگیری می‌شود.

دلدار در خصوص بازار هدف این رقم زراعی گفت: محصول تنباکو مصرف داخلی در شهرستان دارد و مازاد آن به شهرستان‌های شمالی و غربی شهرستان صادر می‌شود.

دبیر کارگروه کشاورزی شهرستان همچنین یادآور شد: اصلاح الگوی کشت و ترغیب کشاورزان به کشت‌هایی مانند گندم، جو و کنجد یکی از دلایل کشت تنباکو در شهرستان است.

_J8A5186 _J8A5196 _J8A5204 _J8A5249 4J8A5161 4J8A5164 4J8A5167 4J8A5174 4J8A5175

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top