skip to Main Content

طرح ملی جنگلانه در شهرستان کنگان و عسلویه برگزار شد

طرح ملی جنگلانه در شهرستان کنگان و عسلویه برگزار گردید

208869_218

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، روز گذشته طرح ملی جنگلانه با همت انجمن نبض زمین و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان کنگان برگزار گردید.
در این برنامه که در منطقه هفت چاه واقع در ارتفاعات میان استان فارس و بوشهر برگزار گردید، ابتدا پیام خانم ابتکار به مناسبت جنگلانه توسط مهندس نصوری عضو هیات مدیره انجمن نبض زمین قرائت شد.
مهندس نورانی مدیرعامل انجمن نبض زمین ضمن خوشامدگویی به فعالین و اعضای محترم انجمن به بیان اهداف این طرح و تاثیر آن بر فرهنگ حفظ و احیای مراتع تاکید کرد.
سپس مهندس منصوری ریاست منابع طبیعی شهرستان کنگان در مورد لزوم احیا و ترمیم مراتع، شرایط زیست محیطی بادام کوهی به عنوان گونه رایج کوهی منطقه تاکید کرد سپس به شیوه های کشت و تکثیر پرداخت.
در این کارگاه آموزشی مهندس بوستانی معاون مراتع منابع طبیعی استان بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی و تشکر از مشارکت حداکثری سازمان های مردم نهاد در امر حفظ و احیای مراتع کشور در مورد خصوصیات بارز و گونه های مختلف و شیوه های کشت و نگهداری درختان بومی منطقه و لزوم فرهنگ سازی در مورد حفظ محیط زیست با توجه به رشد روزافزون صنایع نفتی در منطقه تاکید کردند.

بعد از آن اعضای انجمن به کشت بذر بادام کوهی در ارتفاعات در حوالی انبارهای ذخیره آب منطقه هفت چاه به وسعت حدود دو تا سه هکتار پرداختند. گروه انجمن نبض زمین در پایان این طرح برای اقامه نماز و ناهار به دانشگاه علمی کاربردی واحد عسلویه مراجعه کرده و بعد از صرف ناهار بخش دوم طرح بازدید و آشنایی اعضا با خلیج نایبند و جنگل های حرا بود. طی این برنامه مهندس احمدی و مهندس نورانی در مورد جنگل های حرا در تالاب نایبند و ارزش اکولوژیکی و اقتصادی درخت حرا اطلاعات کاملی در اختیار اعضای انجمن قرار دادند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top