skip to Main Content

نمایشگاه عکس گردشگری در خانه هنرمندان بندرکنگ افتتاح شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه از افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع گردشگری، کارآفرینی و اشتغال‌زایی در خانه هنرمندان بندر تاریخی کنگ خبر داد.
Picture 255به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حسین محسنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه عکاسی را ثبت ماندگار یک رخداد دانست و اظهار داشت: شهرداری و انجمن هنرهای تجسمی بندرکنگ در برپایی نمایشگاه سهم به سزایی داشته‌اند و با راه‌اندازی این نمایشگاه، بسیاری از آثاری که در گذشته وجود داشته و به نوعی بخشی از زندگی مردم را تشکیل می‌داده اما اکنون از بین رفته‌اند، به واسطه عکس ماندگار شده است.

وی افزود: عکاسی، حافظه منقول بشر به شمار می‌رود و تجربه زیباشناسی ما از طریق هنر عکاسی به دیگران و نسل بعدی منتقل می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه ادامه داد: بندرکنگ در بخش‌های مختلف هنری و توسعه اقتصادی و گردشگری جهش قابل توجهی شاهد هستیم که در حال حاضر ۲۰ اثر از هنر عکاسان بندرکنگ با موضوع گردشگری و اشتغال‌زایی به نمایش گذاشته شده است.

محسنی همچنین بیان کرد: عکاسی یکی از هنرهای به ظاهر آسان است اما در واقع بسیار دشوار است و کمتر کسی عکاس حرفه‌ای می‌شود چرا که کار عکاس تبدیل واقعیت به نشانه است.

وی با بیان اینکه عکاس حرفه‌ای طبیعت را سرشار از معنی می‌کند، افزود: یک عکاس، طبیعت را تبدیل به متن معنی‌دار می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بندرلنگه در ادامه به جذب گردشگر از طریق عکاسی اشاره کرد و گفت: برای جذب گردشگر تجربه زیباشناسی را باید منتقل کرد؛ چرا که گردشگری و صنایع دستی نیازمند ثبت آثار عکاسان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه در پایان یادآور شد: هیچ هنری به اندازه عکاسی به واقعیت نزدیک نیست و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهترین بهره را در این زمینه برد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top