skip to Main Content

همایش بزرگ یاوران وقف در پارسیان برگزار می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پارسیان از برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف در روز ۲۵ آذرماه در این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: همایش بزرگ یاوران وقف در پارسیان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بادگیر رسول نکوزاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پارسیان اظهار داشت: هفته وقف از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت و یک روز پس از آن همایش بزرگی از یاوران وقف با حضور ائمه جمعه، جماعات، مسئولان شهرستان و جمعی از مسئولان استانی ۲۵ آذرماه در سالن شهید تندگویان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته کمک‌های خوبی از سوی امام جمعه و فرماندار شهرستان با تخصیص اعتبارات احداث و مرمت مساجد و مکتب القرآن صورت گرفته که از تلاش‌های همه قدردانی می‌کنیم.

سرپرست اداره اوقاف پارسیان با اشاره به کمبود‌ وقف‌های اجتماعی تصریح کرد: در حوزه‌های درمان، ازدواج، بیماری‌های صعب‌العلاج و موضوعات علمی روز، واقف کم داریم، لذا از رسانه‌ها و ائمه جمعه و جماعات شهرستان خواستاریم با آگاهی دادن به جامعه خیران شهرستان، این موضوعات را نهادینه کنند تا ما نیز بتوانیم با ورود در این عرصه‌ها پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

نکوزاد تعداد موقوفات ثبت شده در سال گذشته را ۱۶ وقت عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که میزان ثبتی‌ها از رقم ۱۶ ثبت افزایش پیدا کند که در این خصوص همکاری مسئولان می‌تواند راهگشا باشد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در شهرستان گفت: برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان، تجلیل از واقفان، تجلیل از چهره برتر قرآنی، تجلیل از خیران، محفل انس با قرآن، نشست با خیران مسجدساز، دیدار با امام جمعه و فرماندار، دیدار با علما و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع و زنگ انشا در مدارس از جمله برنامه‌های هفته وقف در شهرستان پارسیان است.

شهرستان پارسیان در ۴۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد و با تعداد ۵۳۸ موقوفه یکی از شهرستان‌های موفق در ثبت موقوفات به حساب می‌آید.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top