skip to Main Content

فرهنگ صحیح استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرلنگه در غرب هرمزگان، علی نیازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه بسیج روستای «ارمک» در جمع بسیجیان اظهار داشت: بسیج در کشور به عنوان یک نیاز احساس می‌شد و این مجموعه توسط امام راحل پایه‌گذاری شده و تاکنون خدمات بسیار زیادی در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و همچنین محرومیت‌زدایی داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های کنونی جامعه فاصله بین قشر جوان و بزرگسال است چرا که نسبت به یکدیگر درک متقابلی ندارند و این خود گاهی جوانان را سردرگم و دچار مشکلاتی می‌کند لذا اعتقاد ما بر این است که بزرگسالان باید جوانان را درک و آنها را کمک کنند.

دادستان بندرلنگه ضمن اشاره به جنگ نرم و لزوم برنامه‌ریزی متولیان فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های گوشی‌های همراه را باید در جامعه گسترش داد و فرهنگ‌سازی کرد و همان‌گونه که به فضای فیزیکی شهرها و روستاها اهمیت داده می‌شود به فضای فرهنگی نیز باید توجه بیشتری شود.

نیازی همچنین تاکید کرد: شوراها و دهیاری‌ها فضاهایی سالم همراه با ترویج اخلاق اسلامی برای استفاده صحیح جوانان از روزنامه و اینترنت ایجاد کنند، چراکه ما توجه به موضوعات فرهنگی را یکی از راه‌های کاهش جرم می‌دانیم.

این مقام قضایی در پایان اظهار داشت: مردم خودشان سعی کنند مستقیم با مسئولان در جهت رفع مشکلات خود ارتباط بگیرند و از واسطه‌گری دوری کنند که این خود پیامدها و معضلاتی را به همراه دارد و همچنین قانون را در موارد مختلف مثل حقوق شهروندی، بیمه و قراردادها آموزش ببینند تا در جامعه و نوع تعاملات اجتماعی با مشکل مواجه نشوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top