skip to Main Content

کشف ۳۳ قطعه پرنده از سودجویان حیات وحش در پارسیان

۲۲ قطعه بلبل، ۱۰ قطعه یاکریم و یک بهله دلیجه شکاری از شکارچیان غیرمجاز در پارسیان کشف شد.
دلیجه 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، مرتضی دهقانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: متأسفانه پرندگان کوچک با هدف به دام انداختن پرندگان شکاری و بزرگتر مورد شکار قرار می‌گیرند که این اداره با پدیده شکار غیرمجاز به شدت برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم و محیط بانان افتخاری همواره یار محیط زیست در شهرستان بوده‌اند و بسیاری از کشفیات با همیاری‌های مردمی به نتیجه رسیده است.

رئیس محیط زیست پارسیان با اشاره به ابلاغیه اخیر دولت در خصوص جریمه شکار غیرمجاز گفت: عزم دولت بر مقابله با پدیده شوم شکار غیرمجاز جدی است و ما نیز برای مقابله با آن مصمم هستیم.

دهقانی با بیان اینکه شهرستان پارسیان از تنوع بالای زیست محیطی برخوردار است، افزود: گونه‌های متفاوتی از پرندگان در کرانه‌های جنوبی، ارتفاعات شمالی و دشت‌های وسیع شهرستان زندگی می‌کنند که نشان از مساعد بودن فضای زیستی آنان دارد.

دبیر کارگروه محیط زیست پارسیان در پایان گفت: تعداد ۲۲ قطعه بلبل، ۱۰ قطعه یاکریم و یک بهله دلیجه شکاری از شکارچیان غیرمجاز در پارسیان کشف شد که پس از مراقبت‌های ویژه و توانمند سازی به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

منطقه پارسیان هرمزگان که در غربی‌ترین بخش این استان واقع است، به دلیل ظرفیت‌های مناسب در حوزه زیستی پرندگان و جانوران کوچک مورد علاقه شکارچیان کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس است که در این راستا هر سال تعداد قابل توجهی از این شکارچیان در دام حافظان محیط زیست می‌افتند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top