skip to Main Content

آغاز برداشت نخستین محصول کنجد در پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از برداشت نخستین محصول کنجد در حدود ۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: آغاز برداشت نخستین محصول کنجد در پارسیان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: کاشت کنجد از نیمه دوم خرداد در ۶.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شد و فردا این محصول برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۶.۵ تن کنجد از مجموع سطح زیر کشت برداشت شود که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کمی کمتر از متوسط برداشت در دیگر شهرستان‌های کشور می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در ادامه افزود: کنجد از سری محصولات دانه‌های روغنی و مورد حمایت دولت است که به صورت تضمینی به ازای هر کیلو ۴۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

دلدار با اشاره به استقبال کشاورزان شهرستان از کاشت محصول کنجد گفت: کشاورزان زیادی تاکنون برای کاشت کنجد مراجعه کرده‌اند که انتظار می‌رود در سال زراعی جدید سطح زیر کشت قریب به ۱۰۰ هکتار برسد.

دبیر کارگروه کشاورزی پارسیان حمایت از کشاورزان در کاشت کنجد را سیاست جهاد کشاورزی پارسیان برای ترغیب کشاورزان به کاشت این محصول دانست و اظهار کرد: ۵۰ درصد از بذر مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان اصلاح الگوی کشت، اقتصادی کردن تولید و صرفه‌جویی در مصرف آب را مهم‌ترین اهداف توسعه کاشت کنجد عنوان کرد و ادامه داد: محصول کند در پارسیان می‌تواند دو مرحله در یک سال زراعی کشت شود و تنها به پنج مرحله آبیاری نیاز دارد که با توجه به لزوم مدیرت مصرف آب، صرفه‌جویی خوبی صورت می‌گیرد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top