skip to Main Content

نامتوازن بودن توزیع صنایع در هزمزگان دلیل طمع دیگر استان‌ها/ مصوبه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باید اجرایی شود

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نامتوازن بودن توزیع صنایع را دلیل طمع دیگر استان‌ها به استفاده از ظرفیت‌های هرمزگان دانست و بر اجرایی شدن مصوبه منطقه ویژه اقتصلدی پارسیان تأکید کرد.

جباری ۱۲۴۰۹

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر احمد جباری با انتقاد شدید از نا متوازن بودن توزیع صنایع در هرمزگان اظهارداشت: باید تمام مناطق هرمزگان را بدنه  جدا ناپذیر این استان دانست  و از تمرکز صنایع و مراکز تولیدی در یک منطقه خاص جلوگیری کرد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه دهها صنایع، کارخانه و مراکز تولیدی در غرب بندرعباس دپو شده که قطعا در آینده به لحاظ شرایط زیست محیطی و مسائل دیگر نیز مشکل ساز می شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر صنایع در کل استان به صورت عادلانه توزیع می‌شد، بهانه ای وجود نداشت تا برخی افراد در استان های همجوار به بهانه آباد سازی و استفاده بهینه از ظرفیت های بکر و دست نخورده هرمزگان به دنبال جداسازی بخش  هایی از استان را در سر داشته باشند.

جباری در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه توسعه و توزیع صنایع در هرمزگان متوازن نیست و من هم به عنوان نماینده مردم از این بی‌عدالتی گلایه دارم.

وی در ادامه در مورد اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز گفت: عملیات اجرایی صنایع انرژی بر این شهرستان در حال انجام است و با استقرار صنایع تولیدی زمینه اشتغال و توسعه منطقه غرب هرمزگان فراهم می شود.

مصوبه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از روی کاغذ خارج و عملی شود

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مصوبه منطقه اقتصادی پارسیان که با پیگیری های بسیار زیاد توانستیم به تصویب مجلس برسانیم از روی کاغذ خارج شده و به مرحله اجرا دربیاید، توفیقات زیادی برای مردم این منطقه در پی دارد.

جباری، فعال شدن گمرک ، توسعه فعالیت های تجاری به خصوص در منطقه بندرلنگه، تخفیفات گمرکی و کمک به رونق تجارت بازرگانان را از مزایای استقرار صنایع مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برشمرد.

نماینده مردم شهرستانهای بندرلنگه و پارسیان درمجلس شورای اسلامی خواستار عملیاتی شدن و تسریع در اجرای این مصوبه مهم از سوی دولت در منطقه غرب هرمزگان شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین در مورد توسعه زیرساخت های راه در منطقه پارسیان نیز به طرح دو بانده کردن ۱۰۰کیلومتر از مسیر جاده پارسیان به بندرلنگه اشاره کرد و افزود: پیگیری‌ها برای تکمیل مسیر باقی مانده بزرگراه پارسیان بندر لنگه و پارسیان بوشهر با جدیت ادامه دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top