skip to Main Content

برداشت ۵ هزار تن خرما از مزارع بستک

مدیر جهاد کشاورزی بستک از پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن ارقام مختلف خرما از نخلستان‌های شهرستان بستک خبر داد.
13940510000788_PhotoA 

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شهرام کریم‌زادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک اظهار داشت: نخلستان‌های شهرستان بستک از تنوع ارقام محصول برخوردار است که دو رقم «خنیزی» و «بیشی» جزو ارقامی هستند که زود‌تر وارد بازار مصرف می‌شوند.

وی با اشاره به وجود کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در شهرستان گفت: دو رقم خصاب و هلالی از سری ارقام دیررس خرمای شهرستان هستند که در کارگاه‌های خانگی فرآوری خرما به مشتقات زیادی تبدیل می‌شوند و با بسته‌بندی‌های متفاوت روانه بازار مصرف داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شوند.

مدیر جهاد کشاوری بستک خاطرنشان کرد: آشنایی کشاورزان با روش‌های جدید فرآوری و بسته‌بندی خرما باعث شده ارزش افزوده این محصول در شهرستان دچار تغییرات جدی شود به گونه‌ای که این شهرستان از خام فروشی به صورت سنتی محصول فاصله گرفته و بسته‌بندی‌های جدید و تبدیل آن به مشتقات مورد نیاز مردم از قبیل دوشاب و افزودن کنجد و… علاقمندان به این محصولات را به خود جلب کرده است.

کریم‌زادگان سطح زیر کشت نخلستان در بستک را یک هزار و ۸۲۰ هکتار دانست و گفت: رطب و خرمای شهرستان از نیمه اول تیرماه با محصولات زودرس آغاز می‌شود و تا پایان دیماه ادامه خواهد یافت که در این مدت کشاورزان شهرستان در گروه‌های کوچک و بزرگ در فرآوری و بسته‌بندی محصولات نقشی فعال دارند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top